امضای توافقنامه همکاری نظامی-امنیتی اردن و عراق

مسئولان نظامی امان و بغداد برای حفاظت از مرزهای خود پس از آزدسازی عراق از داعش، توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند.
کد خبر: ۳۰۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ - 05August 2018

امضای توافقنامه همکاری نظامی-امنیتی اردن و عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، عراق و اردن امروز یکشنبه توافقنامه همکاری نظامی امنیتی با هدف تبادل اطلاعات در زمینه حفاظت مرزی و تمرینات نظامی مشترک امضا کردند.

پایگاه اینترنتی نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که «محمود عبدالحلیم فریحات رئیس ستاد مشترک اردن امروز در دفتر فرماندهی کل میزبان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق و هیات همراه او بوده است.»

به گزارش وبگاه شبکه السومریه، دو طرف عراقی و اردنی درباره راه‌های تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور و وجوه همکاری و هماهنگی مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، «این توافقنامه با هدف تبادل اطلاعاتی در زمینه حفاظت مرزی، تمرینات نظامی مشترک، توسعه تکنولوژی نظامی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، آموزش و برگزاری اردوهای مشترک امضا شده است.»

اردن از شرق (شمال شرقی)‌ با عراق مرز دارد. گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ بر مناطقی از عراق از جمله الانبار واقع در مرزهای دو کشور سیطره پیدا کرده بود که همین مساله باعث شد تا اردن مرزهای خود با عراق را تا آزادسازی همه مناطق عراقی از داعش ببندد.

گذرگاه طریبیل تنها گذرگاه مرزی تجاری بین دو کشور اردن و عراق محسوب می شود که سال گذشته پس از چهار سال، بازگشایی شد.

گذرگاه طریبیل، تنها گذرگاهی زمینی است که از آن برای انتقال کالاهای تجاری میان اردن و عراق استفاده می‌شود. گذرگاه‌های دیگری در مرز دو کشور نیز وجود دارند که به فعالیت‌های تجاری اختصاص ندارند.

دولت اردن پیشتر اعلام کرده بود که طریبیل را تنها در صورتی بازگشایی خواهد کرد که آمریکا تضمین دهد منطقه مرزی و مسیر بین‌المللی رابط میان اردن و عراق از وجود تروریست‌ها خالی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار