تأکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر پایبندی خود به قانون نژادپرستانه «سرزمین یهود»

علی‌رغم تظاهرات هزاران دروزی در مخالفت با قانون نژادپرستانه «سرزمین یهود»، بنیامین نتانیاهو امروز بار دیگر مدعی شد فلسطین اشغالی متعلق به یهودیان است.
کد خبر: ۳۰۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ - 05August 2018

تأکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر پایبندی خود به قانون نژادپرستانه «سرزمین یهود»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در حالی که ده‌ها هزار تن از دروزی‌ها روز گذشته در مخالفت با قانون نژادپرستانه «سرزمین یهود» مصوب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تظاهرات کردند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر مدعی شد که فلسطین اشغالی متعلق به یهودیان است.

به نقل از روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در آغاز جلسه امروز کابینه‌‌اش، بر پایبندی خود به قانون نژادپرستانه سرزمین یهود تاکید کرد و اظهار داشت: اسرائیل متعلق به یهودیان است. نتانیاهو همچنین از تشکیل کمیته ویژه وزارتی برای تقویت روابط با گروه های دیگر که در ارتش اسرائیل خدمت می کنند، خبر داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: قوانین سابق در تل آویو به غیر یهودیان اجازه اقامت داده است. قانون سرزمین یهود برای ایجاد توازن با دیگر قوانین اسرائیل تصویب شده است و اسرائیل متعلق به یهودیان است.

اظهارات نتانیاهو در پی تظاهرات گسترده دروزی ها در تل آویو مطرح شد. ده ها هزار تن از دروزی ها با شرکت در این تظاهرات، تغییر یا لغو قانون سرزمین یهود را خواستار شدند زیرا این قانون آنها را تحت تبعیض نژادی قرار می دهد و موجب برابری آنان با دیگر ساکنان نمی شود در حالی که دروزی ها خواستار برابری هستند.

در همین حال، ده‌ها تا صدها هزار تن از فلسطینیان ساکن در منطقه موسوم به خط سبز با برپایی تظاهرات علیه قانون سرزمین یهود، اعلام کردند این قانون به حق آنها در تعیین سرنوشت خود آسیب وارد می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها