دفاع پرس منتشر کرد؛

ویژه‌نامه «امیر آسمانی»

خبرگزاری دفاع مقدس در سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان «عباس بابایی» اقدام به انتشار ویژه‌نامه «امیر آسمانی» کرد.
کد خبر: ۳۰۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 06August 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، خبرگزاری دفاع مقدس در سالروز شهادت امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران «عباس بابایی» اقدام به انتشار ویژه‌نامه «امیر آسمانی» کرده است که جهت دریافت فایل pdf آن می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

ویژه‌نامه «امیر آسمانی»

امیر سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» در سال 1329 در یکی از محروم‌ترین نقاط شهرستان قزوین و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی پس از اخذ دیپلم، با شرکت در کنکور سراسری در رشته پزشکی پذیرفته شد اما به دلیل علاقه وافر به خلبانی، انصراف داد و در سال 1348 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. شهید بابایی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز، برای تکمیل فن خلبانی و گذراندن دوره پیشرفته، به کشور آمریکا اعزام شد. پس از بازگشت از آمریکا، در سال 1351 به عنوان خلبان اف-5 در پایگاه چهارم شکاری دزفول مشغول به خدمت شد.

وی در آبان سال 1355 برای پرواز با اف-14 انتخاب و به پایگاه هشتم شکاری اصفهان منتقل شد. شهید بابایی چنان مهارتی در هدایت اف-14 پیدا کرد که به عنوان یکی از بهترین خلبان‌های اف-14 انتخاب شد. وی بعدها با شهامتی که از خود نشان داد، برای اولین بار در ایران سوخت‌گیری در شب را با این هواپیما انجام داد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید بابایی به همراه شهید اردستانی اقدام به تشکیل هسته تشکل خلبان‌های حزب اللهی در پایگاه‌های تبریز و اصفهان کرد. پس از شروع جنگ، بابایی همچون دیگر تیزپروازان نیروی هوایی حضوری گسترده و چشم‌گیر در جبهه‌های جنگ و عملیات برون مرزی داشت.

یک سال پس از آغاز جنگ، بابایی به دلیل کارآمدی، فعالیت‌های شبانه‌روزی و رشادت‌هایی که از خود نشان داد، با ارتقا به درجه سرهنگ دومی، به عنوان فرمانده پایگاه هوایی اصفهان منصوب و در نهم آذر سال 1362 ضمن ارتقای درجه به سرهنگ تمامی، به عنوان معاون عملیات فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

در نهایت در 15 مرداد 1366 در عملیات هوایی در سردشت، هواپیمای وی هدف قرار گرفت و عباس بابایی به دیدار معبودش شتافت.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار