حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

«نیروی هوایی» قدرت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی هوایی ارتش در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این نیروی الهی، قدرت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۳۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 06August 2018

«نیروی هوایی» قدرت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد‌حسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در یادواره سرلشکر شهید «عباس بابایی» اظهار داشت: دیدار جمعی از کارکنان و خانواده‌های نیروی هوایی قبل از سقوط رژیم شاهنشاهی با امام خمینی (ره) به منزله کوبیدن آخرین میخ بر تابوت رژیم پهلوی بود‌.

وی افزود: این حرکت انقلابی مهر تاییدی بر این نظریه بود که ملت ایران و نیروهای مسلح دست در دست یکدیگر برای مقابله با طاغوت هم‌پیمان و همراه هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: در دوران انقلاب اسلامی دو تفکر انحراف انقلاب به سمت جنگ مسلحانه و رویارویی با گروه‌های چریکی و پیوند مردم با بدنه نیروهای مسلح در برابر رژیم شاه در سطح جامعه حاکم بود که امام خمینی (ره) به تفکر پیوند مردم با بدنه نیروهای مسلح اعتقاد داشت.

وی تصریح کرد: حرکت به موقع و تعیین کننده نیروی هوایی ارتش در دیدار و بیعت با معمار کبیر انقلاب سبب نهادینه شدن انقلاب و هموار کردن مسیر پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نیروی هوایی پیش از پیروزی انقلاب با امام بیعت کرد و همه آن‌ها قبل از آن دیدار وصیتنامه‌هایشان را نوشته بودند، چراکه امکان داشت انقلاب به پیروزی نرسد و اگر اینطور می‌شد، تک تک آن‌ها به جوخه اعدام سپرده می‌شدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: آن حرکت عظیم نیروی هوایی به پشتوانه شهید بابایی‌ها انجام گرفت که نتیجه بصیرت و زمان‌شناسی و شجاعت فرماندهان و جوانان مومن و انقلابی ارتش بود.

وی با اشاره به قدرت نیروی هوایی ارتش گفت: گام دیگر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و روزهای آغازین جنگ بود که با عملیات بزرگ کمان 99 و به پرواز درآوردن حدود 200 جنگنده هیمنه دشمن را شکست. عملیات‌های افتخارآمیز دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان ما اعم از سپاهی، ارتشی و بسیجی در زیر چتر حمایتی نیروی هوایی و هوانیروز قهرمان صورت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام ابوترابی عنوان کرد: جایگاه نیروی هوایی بی‌بدیل است و این نیرو هم در گذشته و هم در شرایط فعلی قدرت انقلاب اسلامی را به معرض نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به سخنرانی سرلشکر سلیمانی و پاسخ او به تهدیدات ترامپ عنوان کرد: همانطوری که می‌بینیم امروز یکی از تربیت‌یافتگان دفاع مقدس که در جبهه‌های مختلف جوانی و عمر خود را سپری کرده و به یک استاد تبدیل شده است، چگونه با سخنان قاطع خود موجب می‌شود رئیس جمهور آمریکا مواضعش را تغییر دهد و در دیدار با نخست وزیر ایتالیا از موضع پایین می‌گوید که آماده مذاکره بدون شرط با ایران است؛ این دستاوردها و امنیت امروز کشور نتیجه استفاده از تجربیات دفاع مقدس و فرماندهان لایق است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در موقعیت ویژه و متفاوت نسبت به 4 دهه پیش قرار دارد، لذا باید مطابق با نیازهای روز جامعه حرکت کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: امروز دشمن می‌خواهد از طریق فضای مجازی کارنامه درخشان 40 ساله انقلاب را زیر سوال ببرد. انقلاب اسلامی در این ۴ دهه عالی‌ترین سطح استقلال سیاسی را تثبیت کرده که در تاریخ خواهد درخشید.

وی عنوان کرد: امروز اراده مردم لبنان و عراق سرنوشت سیاسی این کشورها را بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای تعیین می‌کند و این از برکات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است. امکان ندارد در کنار یمن آزاد و عراق مردم‌سالار رژیم مفلوکی مانند عربستان سعودی باقی بماند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار