سردار اشتری:

هوشمندی پلیس موجب کاهش درگیری‌ها در تجمعات شده است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در یکی دو سال اخیر تجمعات در کشور افزایش یافته است، اما مامورین کمترین درگیری را با معترضان داشته‌اند و این نشان از هوشمندی و اقتدار پلیس است.
کد خبر: ۳۰۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ - 06August 2018

هوشمندی پلیس موجب کاهش درگیری‌ها در تجمعات شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در آیین تکریم خبرنگاران که در آستانه روز خبرنگار در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در مقطع کنونی که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و برخی در این فضا غیرمنصفانه به جامعه و مسئولین هجمه وارد می‌کنند، بهترین انتقاد‌ها را رسانه‌ها انجام‌ می‌دهند؛ چرا که دلسوز هستند.

وی افزود: مطالبی که توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود از سر دلسوزی در راستای خیر و صلاح کشور است که در مواردی این انتقادها باعث پیشرفت نیروی انتظامی‌ شده است.

سردار اشتری گفت: رسانه‌ها هوشیار باشند که اگر انتشار خبری موجب خدشه‌دار شدن چهره پلیس می‌شود از انتشار آن خودداری کنند و در عوض به ما اطلاع بدهند تا اقدام لازم را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سراسر کشور به ارائه خدمات می‌پردازد و تامین امنیت جزو وظایف ذاتی این نهاد است، عنوان کرد: هر جایی که خانواده‌ای اسکان دارد، نیروی انتظامی نیز در آنجا حضور دارد و به تامین امنیت می‌پردازد. ناجا یک سازمان بزرگ با هزاران نیرو و تنوع ماموریتی است. در بسیاری از کشورها به ازای هر هزار نفر، 7 پلیس فعالیت دارند که در ایران، این رقم 3.2 است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ماموران ناجا همواره در ماموریت هستند که گاهی این ماموریت‌ها بیش از چند شبانه‌روز به طول می‌انجامد، گفت: گرچه در یکی دو سال اخیر تجمعات در کشور افزایش یافته است، اما مامورین کمترین درگیری را با معترضان داشته‌ و این نشان از هوشمندی و اقتدار پلیس است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در چند ماه گذشته ضدانقلاب و اشرار در مرزها تحرکات بسیاری داشته‌اند که تاکنون ناکام مانده‌اند. نیروی انتظامی نقش مهمی در برقراری امنیت مرزها دارد و با جانفشانی از مرزها حراست می‌کند.

وی در رابطه با شایعه گم شدن 7 کودک پاکستانی در ایران اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و خواهش ما از رسانه‌ها این است که در انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند.

سردار اشتری در خصوص ماجرای فرار شهرام جزایری از کشور گفت: شهرام جزایری برای عبور از مرز پیشنهاد رشوه یک میلیارد تومانی به افسر پلیس داد اما آن مامور وظیفه‌شناس رشوه را قبول نکرد و او را دستگیر کرد و به مراجع قضایی تحویل داد.

وی افزود: همچنین چند روز پیش یک افسر راهنمایی و رانندگی در تهران یک برگ چک بیش از 800 میلیون تومانی را پیدا می‌کند که به دست صاحبش می‌رساند. از این‌گونه موارد در نیروی انتظامی زیاد است و باید از ماموران وظیفه‌شناس قدردانی شود و تجلیل صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار