همزمان با روز عرفه

«چراغ هدایت» استاد شجاعی منتشر شد

چاپ چهارم کتاب «چراغ هدایت» همزمان با روز عرفه و ایام شهادت سفیر حضرت ابا عبدالله(ع) که مجموعه ای از سخنان آیت الله استاد محمد شجاعی با موضوع امام حسین (ع) و قیام خونین عاشوراست از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۳۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ - 04October 2014

«چراغ هدایت» استاد شجاعی منتشر شد

 به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب چراغ هدایت مجموعه سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی در خصوص امام حسین(ع( و نهضت ماندگار و جاودان عاشورا است که با همکاری انتشارات سروش و رادیو قرآن منتشر شده و سه چاپ قبلی آن با استقبال خوب مردم و علاقمندان به فرهنگ عاشورا مواجه شده است.

در حقیقت مجموعه حاضر متن بازنویسی شده و تدوین یافته از سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی است که به بررسی و بیان دلایل و درس های قیام امام حسین(ع)، تاثیرگذاری شخصیت های عاشورایی و حماسه سازان این قیام می پردازد.

آیت الله محمد شجاعی محقق، نویسنده و مدرس عرفان اسلامی و از علمای علم اخلاق هستند و اثر حاضر هشتمین مجلد از آثار این استاد گرانقدر و فرهیخته است. ایشان سال هاست که در پرتو خورشید تعالیم انبیاء و بهره گیری از آیات و روایات احیاگر خویش به تربیت مشتاقان وصال می پردازند.

در بخشی از کتاب آمده است: ثارالله یعنی خون خدا. هم خون خدا و هم خونی است که خداوند طلبکار آن است. در عالم دو خون به راه افتاده؛ یکی خون سید الشهدا ء یکی هم خونخواهی آن از ناپاکان. یکی خون پاکی که از سید الشهداء ریخته شد و بقیه تبع آن هستند همچون خون انبیائی که از قبل از ایشان بر زمین جاری شده یا هر خون پاکی که بعد از ایشان تا روز قیامت بر زمین جاری می شود، که همه این ها جوشش یک خون بیشتر نیست که همان خون خداست.

کتاب چراغ هدایت در هفت فصل به نگارش درآمده است. فصل اول با عنوان حسین(ع) بنده بی مانند خدا با فرازی از زیارت مطلقه امام حسین(ع) شروع می شود و آیت الله محمد شجاعی با ترجمه این زیارت گوشه ای از راه بندگی امام حسین(ع) را بیان می کند.

در فصل دوم خواننده با ثواب گریه برای امام حسین(ع) آشنا می شود که در بیان آن احادیث و روایات زیادی نیز از سوی آیت الله شجاعی بیان می شود و اما فصل سوم نیز در راستای فصل قبل ثواب زیارت امام حسین(ع) را بیان می کند و از اجر و پاداشی که خداوند بر این زیارت قرار داده است سخن به میان می آورد.

فصل چهارم مکارم اخلاقی و فضائل وجودی حضرت امام حسین(ع) را از منظر احادیث و روایات مورد بررسی قرار می دهد و فصل پنجم با عنوان خون سیدالشهداء و اشتداد غضب الهی، قیام سید الشهدا (ع) را برای خوانندگان بازگو می کند.

دو فصل آخر با نام های هل من ناصر ینصرنی و قیام مختار ثقفی به زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن که مربوط به قیام مختار ثقفی است می پردازد. صفحات پایانی کتاب هم استاد آیت الله محمد شجاعی تذکراتی درباره محرم و حضور در مجالس پربرکت این ماه را با منابع و ماخذ مختلف بیان نموده است.

چاپ چهارم کتاب چراغ هدایت در 120 صفحه  در شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سروش برای مشتاقان فرهنگ عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش مراجعه و یا با  تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار