در تماس تلفنی با رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران مطرح شد؛

تاکید سردار باقرزاده بر انجام اقدامات بازدارنده صلیب‌سرخ برابر جنایات سعودی‌ها در یمن

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران بر پیگیری این سازمان بر وضعیت کمک‌رسانی و اقدامات بازدارنده برابر جنایات سعودی‌ها در یمن تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ - 06August 2018

تاکید سردار باقرزاده بر اقدامات بازدارنده صلیب سرخ برابر جنایات سعودی ها در یمنبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جریان تماس تلفنی با خانم «فلورانس ژیلت» رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران پس از طرح موضوعات کاری مشترک از اقدامات صلیب سرخ جهت محکوم کردن جنایات آل سعود تشکر کرد و اظهار داشت: صلیب سرخ باید بر اقدامات بازدارنده خود مقابل جنایات عربستان در یمن بیافزاید و به محکوم کردن بسنده نکند.

باقرزاده با ابراز نگرانی از فاجعه انسانی به وجود آمده در یمن در جریان کمک رسانی صلیب سرخ به مردم این کشور قرار گرفت و عنوان کرد: با توجه به حملات صورت گرفته اقدامات امدادرسانی و پیشگیرانه قابل توجه صورت نگرفته است. این جنایات از حوادث یوگسلاوی سابق، بوسنی و رواندا هم به مراتب تلخ‌تر و شدیدتر است.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مردم انتظار دارند که دیوان بین المللی کیفری موثر و مستقلی برای این مساله تشکیل و نمایندگان ثابتی به یمن اعزام شوند تا جلوی نسل کشی در یمن را بگیرند. وقت آن رسیده است تا دنیا بر روی جنایات جنگی عربستان در یمن متمرکز شود.

وی با اشاره به شدت جنایات صورت گرفته در یمن گفت: مجموع گزارش‌ های موجود درباره اوضاع یمن می‌تواند مبنای تجزیه و تحلیل جامع برای رسیدگی به جنایت جنگی باشد و دادگاه‌هایی مشابه دادگاه نورنبرگ، توکیو و دادگاه بین المللی یوگسلاوی سابق برای محاکمه جنایتکاران تشکیل شود.

در ادامه سردار باقرزاده ضمن اشاره به اقدامات موثر صلیب سرخ در جریان جنگ در غزه گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ در قضیه غزه با ارائه گزارش به موقع ثابت کرد با محکومیت رژیم اسرائیل نقش موثری دارد.

فلورانس ژیلت رئیس دفتر صلیب سرخ در تهران نیز در پاسخ به سوالات و مطالب مطرح شده توسط سردار باقرزاده گفت: صلیب سرخ جهانی نگرانی زیادی را درباره وضعیت مردم یمن دارد. ما حملات گذشته و به خصوص حملات به حدیده در پنجشنبه گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد را محکوم کردیم. معتقدیم حقوق بشر در یمن به شدت نقض می شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان الثوره حدود 18 ماه است تحت حمایت صلیب سرخ قرار دارد و این حمایت ها ادامه دارد. البته به دلیل تهدید مستقیم پرسنل مجبور به انتقال پزشکان از بیمارستان شدیم ولی هم اکنون در حال مذاکره با طرف های درگیر در حدیده هستیم تا تیم پزشکی بازگردند.

ژیلت بیان کرد: کماکان همکاران یمنی با امکانات و تجهیزات صلیب سرخ در حال کمک رسانی به غیر نظامیان هستند. همچنان کمک های ما به صعده، صنعا و عدن ادامه دارد و هر زمان که غیر نظامیانی به کمک احتیاج داشته باشند در آنجا حضور پیدا می کنیم.

وی در ادامه افزود: ما پنج سال است که با طرف های دیگر در حال مذاکره هستیم. نگرانی هایمان را به گوش کشورهای بانفوذ می رسانیم و توصیه هایی به دیوان کیفری بین المللی و محاکم جهانی ارائه کردیم.

ژیلت افزود: بحران در یمن همچنان ادامه دارد و ما سعی در برطرف کردن این مشکلات در مذاکره با طرف های درگیر داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار