دست ترامپ در دادگاه رو خواهد شد

ترامپ دیگر دروغ‌گویی و انکار را کنار گذاشته است. او اکنون تصمیم گرفته است که می‌تواند تاریخ را پاک کند. خواهیم دید که عاقبت این همه دروغ‌گویی و انکار و صحنه‌سازی چه خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ - 07August 2018

دست ترامپ در دادگاه رو خواهد شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ترامپ انکار و دروغ‌گویی را کنار گذاشته است؛ او مصمم شده است که می تواند تاریخ را پاک کند.

مسئله در مورد فرانسه یا آلمان یا کانادا یا پرتغال یا بوروندی یا حتی عراق و ایران و سوریه نیست. مسئله در مورد روسیه است.

براساس گزارش مرکز پیشرفت آمریکا، که یک گروه تحقیقاتی، با رویکرد سیاسی لیبرال و مستقر در واشینگتن است، 82 تماس بین تیم ترامپ و نیرو های گماشته ی روسی در طی و پس از کمپین انتخاباتی، برقرار شده است.

این مرکز پیشرفت آمریکا، آنقدر ها هم بی طرف نیست. رئیس و مدیر اجرایی فعلی این مرکز، نیرا تاندن است که در دولت های اوباما و کلینتون کار کرده است و در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور داشته است. اولین رئیس این مرکز، جان پودستا بوده است که به عنوان رئیس ستاد پرزیدنت کلینتون و رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون مشغول بوده است و ایمیل هایش را تیم اطلاعاتی ارتش روسیه در طی کمپین انتخاباتی سال 2016، هک کرده است

بر اساس گزارش مرکز پیشرفت آمریکا، کمپین انتخاباتی ترامپ و افرادی که برای او، در زمان انتخابات و سپس در کاخ سفید، کار می کنند، حداقل 15 بار مسئله ی داشتن ارتباط با روسیه را رد کرده اند. این چندین مرتبه به غیر از پست های متعدد ترامپ است که اذعان کرده است: هیچ ساخت و پاختی در کار نبوده است!

 24 ژوئیه 2016، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ، پاول مانافورت، در یک برنامه ی تلویزیونی حاضر شد و وقتی از او سوال شد آیا ارتباطی بین ترامپ، شما و کمپینتان با پوتین و رژیمش وجود دارد؟ مانافورت با لبخندی و با اعتماد به نفس پاسخ داد: نه، ارتباطی وجود ندارد. این حرف پوچی است و شما هم می دانید که پایه و اساسی ندارد.

اما الان می دانیم که حدود دو ماه پیش، در 9 ژوئن، مانافورت در جلسه ای در دفتر مدیر اجرایی دونالد ترامپ با یک وکیل و دادستان روس که با مقامات روسیه در ارتباط هستند، دیدار کرده است. در این جلسه همچنین یک افسر اطلاعاتی سابق روسیه، که هنوز هم گفته می شود با مقامات اطلاعاتی روسیه در ارتباط است، حضور داشته است.

بنابراین، بنا به گفته ی مانافورت، کمپین ترامپ هیچ ارتباطی با روس ها نداشته است و یک سری دیدار ها هم با روس ها در برج ترامپ، که مقر انتخاباتی اش بوده، به این خاطر انجام شده بود، که روس ها ادعا کرده بودند اطلاعاتی بر ضد هیلاری کلینتون به دست آورده اند و می خواهند در اختیار ترامپ بگذارند.

مانافورت اکنون چندین اتهام در دو حوزه ی قضایی فدرال دارد و قرار است هفته ی آینده به خاطر این اتهامات به دادگاه برود.

آنها با روس های زیادی دیدار کرده بودند و هزاران ایمیلی را که روس از هیلاری کلینتون و کمیته ی ملی دموکرات ها، دزدیده بودند، می خریدند. یک جرم فدرال که 12 نفر از عوامل اطلاعاتی روسیه در این رابطه متهم هستند. ترامپ و افرادش از وقوع این جرم خبر داشتند و در واقع شریک جرم بودند و در این دسیسه چینی نقش داشتند.

آنها حتی یک کلمه هم به کسی نگفتند و در واقع هرگونه ارتباطی را رد کردند. ترامپ به شخصه بار ها بر انجام این جرم سر پوش گذاشت.

ترامپ در یک برنامه ی تلویزیونی، در مورد داشتن رابطه با روس ها گفت: من هیچ کاری با روسیه ندارم. من هیچ شغلی در روسیه ندارم. من در تمام کشور های دنیا کار می کنم اما در روسیه هیچ پروژه ای ندارم.

این هفته، موضوع دیدار با روس ها در برج ترامپ، دوباره در صدر اخبار قرار گرفت چون وکیل اسبق ترامپ، مایکل کوهن، گفته است مایل بوده با بازرسان در مورد این جلسه صحبت کند و بگوید که ترامپ از قبل از برگزاری این جلسه با خبر بوده است و از جزئیات جلسه هم بعدا او را مطلع کرده بودند

دروغ و انکار است که پشت دروغ و انکار از ترامپ و همراهانش شنیده می شود. و اکنون که کوهن صدای ضبط شده ی ترامپ را که در حال صحبت در مورد تسویه حساب با دختر مدلی که یک سال با او ارتباط داشته، است را پخش کرده است، باز هم دارند دروغ می گویند و انکار می کنند.

کاخ سفید متن کنفرانس خبری فاجعه بار ترامپ با ولادیمیر پوتین را منتشر کرد و پاسخ پوتین را به سوال خبرنگار که اذعان کرده بود دوست داشته است ترامپ برنده ی انتخابات 2016 شود، را حذف کرده اند. آنها همچنین پاسخ پوتین را از ویدئوی ضبط شده کاخ سفید از کنفرانس خبری نیز حذف کرده اند.

ترامپ دیگر دروغ گویی و انکار را کنار گذاشته است. او اکنون تصمیم گرفته است که می تواند تاریخ را پاک کند. من فکر می کنم ما خواهیم دید که عاقبت این همه دروغ گویی و انکار و صحنه سازی چه خواهد بود وقتی که دستش در دادگاه رو شود.

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار