یادداشت/

نویسندگان دفاع مقدس، همانند لوح زرینی در تاریخ ادبیات می‌درخشند

نویسندگان ادبیات دفاع مقدس همانند لوح زرینی در تاریخ ادبی این مرز و بوم در زمینه‌های ادبیات حماسی، نمایشی، عرفانی، انتقادی و توصیفی خوش درخشیده‌اند؛ زیرا مفاهیم ارزشمند ایثار، فداکاری، شهادت‌طلبی، شجاعت و رشادت در کالبد توصیفات ناب‌شان در ادبیات ارزشی چشم به جهان گشوده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 07August 2018

نویسندگان ادبیات دفاع مقدس، همانند لوح زرینی در تاریخ ادبیات ایران می درخشندگروه استان‌های دفاع پرس: ۱۶مردادماه در تقویم ملی ما روز تأسیس سازمانی را در خود نگاشته است که با حمایت و گردآوری ادیبان و اربابان قلم، از رشادت‌های دلیرمردان این خطه که با ازخودگذشتگی‌شان برای ایران ماندگار ماندند، نگارشی به سرخی رنگ شفق به یادگار می‌گذارند.

هدایت‌گران قلمی که در عالم غیب و شهود با فکر و ذهن خود، شاهکاری با بروز و ظهور کلمات حماسه‌ای، و الهامی از ترواش‌های ذهنی خود در قالب آثاری همچون شعر، قصه، رمان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و سایر آثار ادبی، با تحمل مرارت‌ها پدید آورده‌اند و تحولات عظیمی را در عرصه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خلق و همگان را به نظاره نشانده‌اند.

قلم زبان دوم انسان، انتقال دهنده فکر و فرهنگ به نسل‌های حال و آینده‌گان محسوب می‌شود که چه بسا می‌توان گفت: تأثیرات قلم، از تأثیر زبان‌ بسی فراوان و جاودانه‌تر است.

صاحبان قلم با زلالی و شفافیت بیان‌شان توانسته‌اند ایرانیان و جهانیان را به نظاره ایثار و فداکاری صاحب‌دلان هشت ساله دفاع مقدس بنشانند و هر علاقه‌مندی را برحسب اشتیاق و نیازش، به سوی بهر‌ه‌وری، استخراخ و الگو‌برداری از آثارشان هدایت کنند.

شاعران و نویسندگان ادبیات دفاع مقدس همانند لوح زرینی در تاریخ ادبی این مرز و بوم در زمینه‌های ادبیات حماسی، نمایشی، عرفانی، انتقادی و توصیفی خوش درخشیده‌اند؛ زیرا مفاهیم ارزشمند ایثار، فداکاری، شهادت‌طلبی، شجاعت و رشادت، در کالبد توصیفات ناب‌شان در ادبیات ارزشی چشم به جهان گشوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها