فعال مدنی نیجریه‌ای:

سازمان ملل در پرونده شیخ زکزاکی هیچ اقدامی نکرده است

فعال مدنی نیجریه‌ای گفت: اگر به حقوق بشر اسلامی توجه و عنایت شود همه مردم جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان در راحتی و آسایش زندگی خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ - 07August 2018

سازمان ملل در پرونده شیخ زکزاکی هیچ اقدامی نکرده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شعیب محمد فعال مدنی نیجریه‌ای و عضو گروه اسلامی شیخ زکزاکی در گفت‌وگویی در رابطه با وضعیت حقوق بشر غربی و تفاوت آن با حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: اگر به حقوق بشر اسلامی توجه و عنایت شود  همه مردم جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمانان در راحتی و آسایش زندگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان و مدعیان حقوق بشر غربی در زمان حاضر به مصلحت خودشان کار می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در ماجرای شیخ رحیم زکزاکی در نیجریه مدعیان حقوق بشر سازمان ملل آمدند موضوع را بررسی و تقصیر حکومت را اعلام کردند.

شعیب محمد بیان کرد: اما مگر چکار کرده‌اند؟ فقط اعلام کردند که مقصر کیست، ولی تاکنون هیچ نتیجه‌ای ندیده‌ایم. اصلا پیگیری نمی‌کنند و حتی یک گزارش نمی‌نویسند که وضعیت چگونه است و باید شرایط بهتر شود.

این فعال مدنی نیجریه تصریح کرد: مشکلات ما با این‌ها همین موضوع است، باید بررسی و پیگیری کنند تا اقدام مناسبی انجام شود که متاسفانه این کار نمی شود و فقط گفت‌وگوی صرف انجام می‌دهند.

وی گفت: با اینکه دادگاه حکم صادر کرده که شیخ زکزاکی باید آزاد و خسارت او هم داده شود؛ اما متاسفانه با اینکه بیش از یکسال از آن زمان می‌گذرد تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده‌اند.

شعیب محمد بیان کرد: متاسفانه شیخ زکزاکی اکنون تحت اسارت است و حقوقش در حالی که بشدت مریض است رعایت نمی‌شود، به طوری که وخامت حال وی در حال تشدید شدن است.

این عضو گروه اسلامی نیجریه در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: حقوق بشر در ایران را اگر با دیگر کشور‌هابخواهم مقایسه کنم باید بگویم که وضعیت اینجا بسیار بهتر است و مسائل حقوق بشری اینجا رعایت می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت حقوق بشر در کشور‌هایی همچون عربستان سعودی هم گفت: در عربستان که اصلا حقوق بشر رعایت نمی‌شود. من چند بار آنجا رفته و وضعیت را دیده‌ام.

شعیب محمد ادامه داد: در عربستان حقوق انسان‌ها بسیار هتک حرمت می‌شود. آنجا هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و هیچ کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد. به نظر بنده اصلا آنجا حقوق بشر رعایت نمی‌شود. چون خودشان به مصلحت کشور‌هایی مثل رژیم صهیونیستی و آمریکا کار می‌کنند؛ لذا کشور‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به این‌ها فشار نمی‌آورند که باید حقوق بشر را رعایت کنید.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها