بیانیه سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار؛

اصحاب رسانه‌ با هوشمندی توطئه‌های دشمن را آشکار کنند

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار تصریح کرد: امروز در امتداد حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس ما نیازمند اصحاب رسانه‌ای هستیم که با هوشمندی و همت جهادی توطئه‌های خبیث و شیطانی مافیای خبری جهان سلطه را آشکارتر کنند.
کد خبر: ۳۰۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 07August 2018

نیازمند اصحاب رسانه‌ای هستیم که با هوشمندی توطئه‌های دشمن را آشکار کندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ به ویژه خبرنگاران حوزه دفاع مقدس که استمراربخش مسیر پاک و حماسی اسوه‌ ماندگار عرصه خبر و خبرنگاری شهید محمود صارمی هستند، بر قداست نقش و اهمیت جایگاه خبرنگاران ساعی و پرتلاش تاکید کرد.

در این بیانیه با اشاره به ولنگاری و غیرقابل کنترل بودن عرصه خبر در بمباران فضای مجازی، افزایش حضور کمّی خبرسازان بی‌طرف و همچنین کیفیت بخشی به محتواهای تولیدی از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران منصف ضروری اعلام شده است.

خبرنگارانی که با هوشمندی و ژرف‌اندیشی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود به دور از سلایق شخصی طلایه‌داران عرصه آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی در جامعه هستند که با ترسیم به موقع واقعیات و رویدادها در سطح داخلی وخارجی، مردم و مسوولان را به تفکر و تحلیل درست و موثر تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و پدیده‌های امنیتی در جوامع رهنمون می‌سازند.

امروز در امتداد حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس ما نیازمند اصحاب رسانه‌ای هستیم که با هوشمندی، همت جهادی و دشمن ستیزانه خود، توطئه‌های خبیث و شیطانی مافیای خبری جهان سلطه را آشکارتر کرده و با بیان و انعکاس به موقع جریان‌سازی رسانه‌ای جاهلیت مدرن سبب بلوغ فکری جامعه شده و با این واقعیت که هزینه تسلیم شدن در برابر دشمن نسبت به ایستادگی در مقابل آن بیشتر است، روح جدیدی به جامعه می‌بخشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خبرنگاران ما با رسالت آرمانی خود با توجه به تهدیدات پیش روی جامعه و تلاش مضاعف نظام سلطه در جهت فراموشی ارزش‌ها و مولفه‌های دوران دفاع مقدس همچون؛ ایثار، گذشت، غیرت و مقاومت در جامعه به تبعیت از بانوی بزرگ دشت کربلا حضرت زینب سلام الله علیها که طنین پیام عزت، آزادگی و پیام پیروزی خون بر شمشیر را با رساترین و بهترین فریادها به گوش جهانیان رسانید، در نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند و ضروری جامعه قدم برمی‌دارند، و با قلم و بیان نافذ خویش و در راه تعالی جامعه به سوی بصیرت، بالندگی و تعهد گام برمی‌دارند و بذر امید را در جامعه بارور می‌سازند.

در این بیانیه ضمن اشاره به رهنمود داهیانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر حادثه وقتى در چاردیوارىِ سکوت و بی‌اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. و پایدار شدن حوادث بستگى دارد به این‏که مبلغان و خبررسانانى امین، صادق و باانگیزه داشته باشند.» آمده است؛ واژه «خبرنگار» یادآور زحمات خالصانه بزرگ مردان و شیرزنانی است که شجاعانه در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی دریغ نکردند.

تقدیم شهدای گرانقدر از  اصحاب قلم و رسانه در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دوران دفاع مقدس بیانگر روحیه جهادی‌، انقلابی، شهادت طلبانه، تعهد و پاییندی این قشر معزز به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

این بیانیه در پایان با قدردانی از نقش‌آفرینی ماندگار اصحاب‌رسانه و خبرنگاران گرانقدر در تاریخ سازی کشور و ارائه تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس 17 مردادماه را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفته و بر دشمن‌ستیزی و تنویر افکار عمومی درخصوص دشمن ستیزی و ارائه ارزش های ایثار و مقاومت تاکید دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار