واکنش شهیدی به برخی شائبه‌ها در خصوص سهمیه ایثارگری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شائبه‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص سهمیه ایثارگران را بی اساس دانست و گفت: حدود 9 هزار نخبه در جامعه ایثارگری داریم.
کد خبر: ۳۰۳۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ - 07August 2018

پاسخ شهیدی به برخی شائبه‌ها در خصوص سهمیه ایثارگریبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت فرهنگ ایثار و شهادت را عامل پیروزی ملت ایران دانست و اظهار داشت: فداکاری و ایثارگری مردم از قبل از پیروزی انقلاب و همکاری و همراهی آنان با امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند تا امروز که 40 سال از انقلاب می گذرد، عامل بقای ما است.

وی افزود: در جبهه های دفاع مقدس این فرهنگ عامل پیروزی بود که باید بکوشیم آن را در جامعه نهادینه کنیم و این کار برعهده بنیاد شهید و خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

شهیدی گام های برداشته شده در حوزه جانبازان را در شأن آنان ندانست و تصریح کرد: گَرد غربت بر جامعه ایثارگران نشسته است، خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند با رسالت خود گَرد غربت را از چهره خانواده شهدا پاک کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز رسالت سنگینی بر دوش ماست. ناامید سازی از ناحیه دشمنانمان انجام می شود و شما اصحاب رسانه وظیفه دارید امیدواری را در جامعه به وجود بیاورید.

شهیدی با اشاره به هجمه های وارده از سوی آمریکا و التهابات کشور در ماه های اخیر گفت: باید آرامش را در جامعه حفظ کنیم. درصد بالایی از این کار بر دوش خبرنگاران است. باید جامعه آرامی درست کنیم تا مسوولین آرامش را برگردانند و مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری درباره رسانه ها گفت: در این سال ها فعالیت هایی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد. ایثار به نوعی از خودگذشتگی است و ما در محیط اجتماعی امروز نیاز به ایثار و فداکاری داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شائبه های اخیر در خصوص سهمیه ایثارگران بیان کرد: اخیرا در فضاهای مجازی و یا برخی مقاله ها نسبت به بنیاد شهید و ایثارگران کم لطفی می شود که از اصحاب قلم می خواهم ما را یاری کنند.

وی با ارائه آماری از نخبگان جامعه ایثارگری تصریح کرد: حدود 9 هزار نخبه و هزار و 200 استاد دانشگاه در جامعه ایثارگری داریم. 20 درصد از 154 هزار دانشجوی ایثارگر، دانشجوی ممتاز هستند. 46 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر داریم که 60 درصد از آن ها ممتاز هستند.

شهیدی در پایان گفت: در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی که از دشوارترین آزمون ها است از میان 14 هزار داوطلب 10 نفر حائز رتبه برتر شدند که 2 نفر از آن ها بدون احتساب سهیه ایثارگری از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند. همچنین 100 نفر برگزیده کنکور سراسری از جامعه ایثارگری هستند.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
شما رو به خدا کم بین ایثار گران فرق بگذارید پدر من که ۱۰ سال قبل قطع نامه تو منطقه بوده و خیلی از جاها به خاطر مسعولیت های سنگینشون دنبال کارای جانبازی وبیمارستان نبودند و فقط۱۰ درصد جانبازی داره هیچ جا امتیازی نداره به جز یه حقوق بازنشستگی ۲ ملیونی در عوض کسی که اون زمان سرباز بوده و بعد چند ماه خدمت جانباز ۲۵ درصد شده الان هم کار خودشو داره هم حقوق بنیاد و سهمیه های دانشگاهی برای فرزندانش که البته هر چه قدر این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند باز کمه . این قانون ها رو کی تصویب میکنه آمدین ۵ درصد سهمیه کنکور دادین به ما ۳۵ هزار نفر! خیلی از کارشناسها به ما توصیه کردند از سهمیه ۵ درصدی استفاده نکنیم و همون مناطقو استفاده کنیم . حداقل این قانون اصلاح سهمیه ها دو اجرا کنید که تراز علمی بالاتر بره و ما هم از باقی مانده ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدیا استفاده کنیم .
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار