مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد؛

تأکید رهبر انقلاب برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بوشهر/ علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز این مرکز احداث نشده است

سردار «غلام‌علی کفاش» گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشتند «چرا استان بوشهر با توجه به این‌که در هشت سال دفاع مقدس در حوزه هوایی، دریایی و زمینی و نیز سابقه مبارزات استکباری فعال بوده است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد؟».
کد خبر: ۳۰۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 07August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلام‌علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «رمضان زیراهی» فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان، با بیان این‌که یکی از مراکز مهم فرهنگی استان‌ها مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آن استان است، اظهار داشت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، متأسفانه هنوز این مرکز در استان بوشهر احداث نشده است.

وی با بیان این‌که اغلب استان‌ها، این مرکز فرهنگی و موزه را راه‌اندازی کرده‌اند یا در حال احداث آن هستند، افزود: تنها استانی که هنوز هیچ‌گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته، استان «بوشهر» است.

سردار کفاش تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با «سردار کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشتند «چرا استان بوشهر با توجه به این‌که در هشت سال دفاع مقدس در حوزه هوایی، دریایی و زمینی و نیز سابقه مبارزات استکباری فعال بوده است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد؟».

شاخصه دفاع مقدس پیروی از ولایت فقیه بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، گفت: پارک «شغاب» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان بوشهر، به جهت تدفین پنج شهید گمنام و اهمیت استراتژی از نظر وجود دریا، خشکی و فضای سبز و گردشگری، دارای اهمیت زیادی جهت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است.

وی افزود: با توجه به این‌که کنگره ۲ هزار شهید استان بوشهر را در پیش داریم، انتظار می رود تا حداقل در هفته دفاع مقدس به عنوان پیش مقدمه، کلنگ‌زنی این پروژه انجام گیرد.

سردار کفاش با تأکید بر این‌که اگر در بحث دفاع مقدس فرهنگ‌سازی شود، بسیاری از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه شده است رفع خواهد شد، گفت: شاخصه دفاع مقدس پیروی از ولایت فقیه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان این‌که مراحل تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان در فاز اجرایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد از تمامی سازمان‌های نظامی استان درخواست معرفی یک نماینده جهت گردآوری دانش‌نامه دفاع مقدس استان را کرده است تا بتواند یک دانش‌نامه جامع از شهدای استان را جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار