جزئیات موشک کروز 1500 کیلومتری سپاه اعلام شد

یکی از متخصصین پروژه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه به تشریح جزئیاتی از موشک کروز 1500 کیلومتری سپاه پاسداران پرداخت.
کد خبر: ۳۰۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 07August 2018

جزییات موشک کروز 1500 کیلومتری سپاه اعلام شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، طرح به‌کارگیری موشک کروز با برد یک هزار و 500 کیلومتر قابل نصب بر روی هواپیمای سوخو 22 برای اولین بار در بازدید سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه از پایگاه هوایی شیراز و در مراسم رونمایی از 10 فروند هواپیمای سوخو 22 بهینه‌شده و ارتقا یافته مطرح شد.

نظر به اهمیت این خبر و نقش این دستاورد در ارتقای توانمندی‌های دفاعی کشور برای مقابله با تهدیدات دشمن و نیز پاسخ به برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی از سوی اشخاص نا‌آشنا به فناوری‌های نظامی در فضای مجازی که منجر به سوالاتی در افکار عمومی شده است، یکی از متخصصین و مدیران پروژه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگویی به ارائه جزئیاتی پیرامون این دستاورد مهم پرداخت.

وی به‌کارگیری موشک‌های کروز زمین‌پایه، هواپایه و دریاپایه در بُردهای مختلف را در ارتش‌های جهان دارای پیشینه و سابقه‌ای طولانی توصیف و تصریح کرد: این موشک‌ها از زمین و دریا به‌وسیله بوستر و پیشران اولیه پرتاب شده و با روشن شدن موتورهای مرحله دوم که معمولاً از نوع جت می‌باشد، مسیر خود را ادامه می‌دهند؛ در نوع هواپایه نیز هواپیما نقش پیشران اولیه را ایفا می‌کنند.

این کارشناس هوافضای سپاه با بیان اینکه ساخت و تولید موشک‌های کروز دریایی و زمین به زمین در ایران سابقه چندین ساله دارد، اظهار کرد: نیروی هوافضای سپاه به همت متخصصان جهادگر داخلی و با استفاده از زیرساخت موشک‌های کروز زمین‌پایه، اقدام به طراحی و ساخت موشک کروز با برد یک هزار و 500 کیلومتر کرده است.

وی هدف عملیاتی موشک‌های کروز هواپایه را انهدام اهداف از پیش تعیین شده تا فواصل یک هزار و 500 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: ناوبری این موشک با استفاده از Ins ،Gps ،Glonass ،Terom و Dsmac است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار