مقام اطلاعاتی خاورمیانه: موساد در پس ترور دانشمند موشکی سوریه قرار دارد

یک مقام ارشد یکی از آژانس‌های اطلاعاتی خاورمیانه به نیویورک‌تایمز گفت: سازمان موساد در پس ترور «عزیز اسبر» یکی از مهم‌ترین دانشمندان موشکی سوریه قرار دارد.
کد خبر: ۳۰۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 07August 2018

مقام اطلاعاتی خاورمیانه: موساد در پس ترور دانشمند موشکی سوریه قرار داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از مقامات ارشد یکی از آژانس‌های اطلاعاتی خاورمیانه روز دوشنبه به نیویورک‌تایمز گفت که سازمان موساد در پس ترور عزیز اسبر، یکی از مهم‌ترین دانشمندان موشکی سوریه قرار دارد.

اسبر که شنبه‌شب بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر حماه کشته شد، دسترسی آزادی به بالاترین سطوح دولت‌های ایران و سوریه و رده امنیتی خود داشت. او یک واحد تولید تسلیحات فوق سری (موسوم به بخش 4) را هدایت می‌کرد و سخت در تلاش بود تا یک کارخانه تسلیحاتی زیرزمینی را به‌جای کارخانه‌ای که سال گذشته بر اثر حمله اسرائیل تخریب شده بود، بسازد.

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود به نیویورک‌تایمز گفت که آژانس اطلاعاتی او در جریان این عملیات قرار گرفته بود.

حمله در مصیاف، یکی از مهم‌ترین تأسیسات توسعه تسلیحات سازمان تحقیقات ارتش سوریه، صورت گرفت. در ماه سپتامبر 2017، یک کارخانه تولید موشک پیشرفته در این مرکز تحقیقاتی، هدف حمله هوایی قرار گرفت و ارتش سوریه، اسرائیل را مسئول این حمله دانست.

این مقام گفت که سازمان موساد مدت‌ها در تعقیب اسبر بوده است. اسرائیل بر این باور بود که اسبر، بخش 4 مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سوریه را هدایت می‌کند. وی دسترسی آزادی به کاخ ریاست جمهوری در دمشق داشت و با سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و سایر ایرانیان برای آغاز تولید موشک‌های دقیق هدایت‌شونده همکاری می‌کرد.

یکی از مقامات اطلاعاتی سوریه نیز به نیویورک‌تایمز گفت بر این باور است که اسرائیل به این دلیل قصد کشتن اسبر را داشته است که وی حتی پیش از سال 2011، نقش برجسته‌ای در برنامه موشکی سوریه ایفا می‌کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار