فرمانده نیروی انتظامی خوزستان:

موفقیت نیروی انتظامی بدون همکاری رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست

سردار عباس‌زاده گفت: اعتقاد ما این است که نیروی انتظامی بدون همکاری رسانه‌ها نمی‌تواند در حوزه امنیت اجتماعی موفق عمل کند.
کد خبر: ۳۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ - 07August 2018

نیروی انتظامی بدون همکاری رسانه‌ها نمی‌تواند در حوزه امنیت اجتماعی موفق عمل کندبه گزارش دفاع پرس از اهواز، سردار «حیدر عباس‌زاده» فرمانده نیروی انتظامی خوزستان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقاء احساس امنیت در جامعه تعامل با رسانه‌ها است، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که نیروی انتظامی بدون همکاری رسانه‌ها نمی‌تواند در حوزه امنیت اجتماعی موفق عمل کند.

وی افزود: امروز ارتباط نیروی انتظامی با رسانه‌ها به‌ گونه‌ای شده که اگر در هر نقطه از استان اتفاقی برای شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی رخ دهد پلیس به‌ سرعت وارد عمل شده و با همراهی رسانه‌ها حوادث را اطلاع‌ رسانی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در انتظار حادثه‌ای برای حاشیه‌ سازی علیه نظام هستند، گفت: رسانه‌ها با اطلاع دقیق از حوادث می‌توانند در جامعه اعتماد سازی کنند تا دیگر رسانه‌های معاند نتوانند از فضای غبارآلود سوء استفاده کنند.

عباس‌ زاده تصریح کرد: طی روزهای گذشته که مردم به‌ دلیل گرانی‌های دو ماه اخیر ناراحت بودند عده‌ای با سوء استفاده از این نارضایتی‌ها اقدام به انتشار 195 فراخوان برای تجمع مردم در شهرهای مختلف کردند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و رسانه‌ها فقط در دو شهر آن‌ هم با جمعیتی کمتر از 20 نفر تجمعات پراکنده‌ای صورت گرفت و نقشه برهم‌ زنندگان امنیت اجتماعی در خوزستان با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه خوزستان شرایط ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، گفت: خوزستان هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع اقتصادی همواره مورد توجه معاندین نظام بوده و آن‌ها تلاش دارند تا با رسانه‌هایی که در اختیار دارند فضای امن خوزستان را نا امن سازند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: یکی از کارکردهای مثبت رسانه، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است که در حوزه اعتیاد به‌ شدت نیازمند حضور و همکاری رسانه‌ها هستیم.

وی با اعلام اینکه میزان جرایم خشن در خوزستان در 10 سال گذشته همواره رشد داشته است، عنوان کرد: در چهار ماه گذشته با تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی استان برای اولین بار در 10 سال گذشته میزان جرایم خشن در استان 32 درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان درباره کشف سرقت‌ها و کاهش تیراندازی‌ها در استان اظهار داشت: نیروی انتظامی خوزستان در ماه‌های گذشته موفق شده 91 درصد سرقت‌ها و همچنین 97 درصد تیراندازی‌ها را در خوزستان کشف کند.

عباس‌زاده در پایان با ابراز اینکه تاکنون بیش از یک‌ هزار میلیارد کالای قاچاق در خوزستان کشف شده است، گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی رسانه‌ها میزان سرقت‌ها و نا امنی‌ها در خوزستان کاهش یافته و احساس امنیت در جامعه افزایش یابد.

گفتنی است در پایان این جلسه فرمانده انتظامی خوزستان از خبرنگاران رسانه‌های استان تقدیر و از همراهی آنان در مسیر امنیت و آرامش جامعه تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار