محمدی خبر داد؛

ورود 52 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال 52 هزار زائر ایرانی در مراسم حج حضور می‌یابند، از ورود 52 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 08August 2018

ورود 52 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حمید محمدی» رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی اظهار کرد: از 27 تیر ماه تا پایان پانزدهم مرداد ماه نزدیک به 52 هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند.

وی افزود: اعزام‌های مدینه منوره (مدینه قبل) از روز 27 تیر ماه آغاز شد و اعزام‌های زائران ایرانی به جده (مدینه بعد) نیز از هفته گذشته آغاز شد و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در خصوص اعزام‌ها وجود ندارد و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 33 هزار و 500 زائر ایرانی از طریق 131 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی وارد مدینه منوره شده‌اند که از این تعداد حدود 26 هزار نفر بعد از 6 روز اقامت در شهر پیامبر (ص) عازم مکه مکرمه شده‌اند.

محمدی افزود: اعزام زائران مدینه قبل به مکه مکرمه از سوی بخش حمل و نقل بین شهری ‌و از طریق اتوبوس انجام گرفته است؛ زائران در این فرآیند پس از احرام بستن در مسجد شجره عازم مکه مکرمه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 زائر در مدینه منوره حضور دارند که در روزهای آتی عازم مکه مکرمه می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت به پروازهای زائران ایرانی به جده اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 18 هزار و 500 زائر ایرانی با 67 پرواز وارد فرودگاه جده شده‌اند که این عزیزان نیز پس از احرام بستن در جحفه به مکه مکرمه وارد شده‌اند که این زائران نیز پس از اقامت در این شهر و اتمام اعمال، عازم مدینه منوره خواهند شد.

محمدی در خصوص تعداد عوامل حاضر در سرزمین وحی اظهار کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر از عوامل وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده‌اند و به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی افزود: پرواز زائران ایرانی به مدینه منوره تا روز 19 مرداد ادامه می‌یابد و مقصد سایر پروازها جده خواهد بود؛ پروازهای بازگشت زائران از تاریخ 4 تا 24 شهریور انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار