معرفی کتاب؛

«حماسه‌های دیدنی» روایت‌گر نقش لرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

کتاب «حماسه‌های دیدنی» مختصری از نقش مردم لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی و حضور رزمندگان این استان در عملیات‌های مختلف را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۳۰۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 09August 2018

« حماسه های دیدنی» روایتگر نقش لرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، درازنای تاریخ شاهد دلاوری، شجاعت و حماسه آفرینی رادمردانی از قوم لر، در گستره قلمرو آریایی بوده است و از آن به نیکی یاد خواهد کرد.

بی‌گمان اوراق زرینی از دفتر زمان به شرح حماسه‌آفرینی مردم غیور لرستان در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد.

«مرادحسین پاپی‌ بالا‌ گریوه» از نویسندگان و پژوهش‌گران لرستانی، درکتاب «حماسه‌های دیدنی» به بررسی نقش لرستان در انقلاب اسلامی و عملیات‌های مختلف دفاع مقدس پرداخته است.

این کتاب را انتشارات «سفیر اردهال» در سال ۱۳۹۶ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در ۴۰۷ صفحه به چاپ رسانده است.

در قسمتی از کتاب آمده است:

در مجموع ۱۴۱ بار هواپیما‌های متجاوز دشمن مناطق مختلف و شهر‌ها و بخش‌های استان لرستان را بمباران کردند و نیز ۱۲ مورد به این استان موشک پرتاب شد و درنتیجه در کل ۹ شهر و بخش‌های تابعه‌ی لرستان نزدیک به ۲۵ هزار واحد مسکونی تخریب شده و یا آسیب دیده است.

بیشترین حملات هوایی دشمن و موشک باران‌ها در شهر خرم‌آباد صورت گرفت و بعد از آن شهر‌های دیگر از جمله «بروجرد»، «پل‌دختر»، «درود»، «الیگودرز»، «ازنا»، «نورآباد»، «الشتر» و «کوهدشت» نیز مورد هجوم هوایی دشمن قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار