توصیه‌های رهبر انقلاب به خبرنگاران

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به خبرنگاران توسط انتشارات انقلاب اسلامی در کتاب امین زبان و ادب پارسی منتشر شد.
کد خبر: ۳۰۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 08August 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به خبرنگاران در کتاب امین زبان و ادب پارسی «راهکارهای علمی و عملی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی پویش و گسترش زبان و ادبیات فارسی» منتشر شد.

توصيه به تنظيم خبرآسان
نوشتن، یک عمل هنرى است. هرچه می‌توانید، ظرافت‌ها و زیبایی‌هاى ادبى و نگارشى را در نوشته‌ی خبر به کار ببرید. یک متن زیبا و درعین‌حال آسان درست کنید. متن معضل و معوج و پیچ‌وخمدار و مخصوص خواص فایده‌اى ندارد.

زیبایى و گستردگى خبر
خبر بایستى در نهایت زیبایى و گستردگى باشد؛ یعنى همه بفهمند. پیرزن بیسوادى هم که در خانه نشسته، وقتى رادیو یا تلویزیون خود را باز کرد، بفهمد شما به او چه میگویید؛ این کارِ هنرى است و تمرین لازم دارد. اصلاً عدّه‌اي بنشینند این کار را تمرین کنند. عدّه‌اى باشند که وقتى خبرى تنظیم میشود، آن را ممیّزى کنند. همه‌ي خبرها اینطور نیست که آناً به دستتان برسد. البتّه من بخش سردبیرى خبر را که آقایان دور میز می‌نشینند و خبر را تنظیم میکنند، دیده‌ام. تنظیم خبر نباید با عجله انجام شود؛ باید فرصتى باشد و کسانى بنشینند این را بخصوص در تفسیرها دقّت کنند.

اهمیت کار خبرنگار
ملّت‌ها کار شما را تعقیب می‌کنند، ملت‌ها به دنبال خبر اجتماعات شما، خبر نماز جمعه‏‌ى شما، خبر انتخابات شما و خبر مسائل داخلى شما هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار