سردار زاهدیان:

رسانه‌ها نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر «اعتیاد» را زلزله‌ای خاموش در کشور دانست و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پیشگیری از گرایش مردم به اعتیاد دارند.
کد خبر: ۳۰۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 08August 2018

رسانه‌ها نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدمسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، نظم و امنیت و عرصه مبارزه با موادمخدر، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس جزو یادگاران دفاع مقدس محسوب می‌شوند، چرا که یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌دهند. امیدوارم که همه ما میراث‌داران خوبی برای فرهنگ مقاومت و پایداری که حضرت امام خمینی (ره) باب آن را گشودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بر آن تاکید داشتند، باشیم.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد موج ناامیدی در کشور به راه بیاندازد و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه گذشته را پنهان کند و یا زیر سوال ببرد. توانمندی‌های این نظام بر مبنای فرهنگ مقاومت و استقامت مردان در عرصه‌های مختلف به وجود آمده است. روزی دفاع در سنگرهای جنگ تحمیلی بود و امروز دفاع به سنگرهای مختلف از جمله دانشگاه کشیده شده است و باید تلاش کنیم تا به ارتقا و اعتلای فرهنگی، علمی، اقتصادی و... این نظام بپردازیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: هجمه‌های فرهنگی زیادی علیه کشور ما صورت می‌گیرد و دشمن تلاش دارد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از ما تلفات بگیرد. روزگاری در جبهه نظامی دشمن از ما تلفات می‌گرفت که آن انسان‌ها شهید و مایه افتخار ما می‌شدند، اما امروز آن فردی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی تلف می‌شود، دیگر مایه افتخار نیست و بلکه موجب سرافکندگی است.

وی با تاکید بر موضوع تربیت جوانان عنوان کرد: در شش جلسه‌ای که با موضوع آسیب‌های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری برگزار شد، در خصوص 37 موضوع بحث و گزارش ارائه شد که در نهایت رهبری 5 موضوع را به عنوان اولویت‌ها انتخاب کردند و دستور فرمودند در رابطه با این موارد کارهای ویژه صورت بگیرد. ایشان ضمن اینکه فرمودند امروز بزرگترین موضوعی که کشور را تهدید می‌کند، آسیب‌های اجتماعی است، اعتیاد و مواد مخدر را اصلی‌ترین آسیب اجتماعی دانستند.

سردار زاهدیان تصریح کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، 2 میلیون و 808 هزار معتاد در کشور داریم که اگر هر کدام عضو یک خانواده 5 نفره باشند، حدود 15 میلیون نفر در جامعه با این آسیب اجتماعی به صورت مستقیم روبرو هستند که نتایج آن را در بزهکاری معتادان و خانواده‌های آنان می‌توان دید.

وی «اعتیاد» را زلزله‌ای خاموش در کشور دانست که انسان‌ها را بی‌خانمان می‌کند و بیان داشت: باید اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف همچون درمان و کنترل صورت بگیرد تا گرایش به اعتیاد کاهش یابد. همچنین باید اقدامات پیشگیرانه برای اینکه دیگر افراد جامعه دچار اعتیاد و آسیب‌های آن نشوند، انجام داد که رسانه‌ها در این حوزه نقش مهم و اثرگذاری دارند.

سردار زاهدیان در رابطه با اخلاق اجتماعی هم گفت: برخی از اتفاقاتی که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، ناشی از این است که اقدامات مثبت فرهنگ‌ساز صورت نگرفته است و رسانه‌ها باید تلاش کنند تا به فرهنگ‌سازی بپردازند و خبرگزاری دفاع مقدس که ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است، می‌تواند در این رابطه نقش مفیدی داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها