سردار کارگر در جمع خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس:

رسالت خبرنگاران روشنگری درباره وضعیت کنونی کشور است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: روشنگری درباره وضعیت کنونی کشور در داخل و خارج، معرفی الگوهای واقعی و اسلامی به نسل امروز و اعلام وظایف رهبری و ولایت فقیه در کشور از جمله وظایف اصحاب رسانه است؛ زیرا برخی افراد از رهبر معظم انقلاب انتظارات نابجایی دارند که در حیطه وظایف ایشان نیست و خیلی از مردم از این موضوع با خبر نیستند.
کد خبر: ۳۰۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 08August 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، اظهار داشت: اگر ساخته نشویم، نمی‌توانیم بسازیم و مدیریت کنیم. یکی از خصوصیاتی که منجر شد امام راحل در میان امت اسلامی محبوب شوند، اخلاص ایشان بود؛ زیرا هرچه را برای خدا بخواهی و خدا را ناظر بر اعمال خود بدانی، درست عمل می‌کنی.

وی به خاطره ای از امام (ره) اشاره و بیان کرد: آیت‌الله بهاءالدینی روایت می‌کرد که من و امام راحل در یک حجره بودیم، روزانه یک غذا برای 2 نفرمان تهیه می‌کردیم. من هر بار که طلبه‌ها از کنار حجره می‌گذشتند و سلام می‌کردند، از آن‌ها برای صرف ناهار دعوت می‌کردم، اما امام (ره) فقط به طلبه‌ها سلام می‌کردند. روزی از امام راحل پرسیدم که چرا شما از طلبه‌ها دعوت نمی‌کنید که با ما در غذا شریک شوند. ایشان فرمودند «درصورتی که شرایط این امر را نداریم، تعارف نمی‌کنیم. این کار درست نیست.»

سردار کارگر با بیان این که مبنای انقلاب اسلامی، تقوای الهی است، گفت: اگر امروز با مشکلاتی در کشور مواجه هستیم، به این دلیل است که هر آنچه را که اسلام گفته است، به آن عمل نکردیم. باید به سبک زندگی اسلامی بازگردیم. هر شخصی که در کشور مسوولیت بالاتری دارد، باید تقوای الهی بیشتری هم داشته باشد. تربیت آقازادگی در کشور خلاف تقوای الهی است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سفارش بر خواندن روزی یک صفحه از نهج البلاغه، عنوان کرد: اگر به بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه دقت کنیم، متوجه می‌شویم که به نوعی در این بیانات به مشکلات امروزی ما اشاره شده است؛ پس اگر به خوبی به فرمایشات امام علی (ع) توجه می‌کردیم، هم‌اکنون به جای اینکه امید برخی‌ها به آمریکا باشد، به خداوند متعال بود.

رسالت خبرنگاران روشنگری وضعیت کنونی کشور در داخل و خارج است

وی ادامه داد: در زمان جنگ ما سیم‌خاردار وارد می‌کردیم و به بیگانگان وابسته بودیم؛ اما امروز ما متهم به صادر کردن موشک به سایر کشورها می‌شویم. ما امروز با آمریکا در حال یک نبرد همه‌جانبه هستیم و در تمام این نبردها آمریکایی ها بازنده بوده اند؛ اما جرات اقدام نظامی علیه ایران را ندارند؛ چون ما یک کشور قدرتمند هستیم. آمریکا پیش از این در تمام عرصه‌ها از ایران شکست خورده است و جمهوری اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای حل مشکلات امروز باید دست به دست هم بدهیم، تصریح کرد: در زمان جنگ خزانه مالی کشور خالی بود؛ اما امروز ما چنان قدرتمند هستیم که از سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه حمایت می کنیم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: آمریکا درصدد ایجاد احساس ناامیدی در میان مردم و ناتوانی در مسوولان است. بعضا ما از توانمندی‌های خودمان در کشور بی‌اطلاع هستیم؛ اگر مسوولی احساس ضعف می‌کند، از بی‌عرضگی خودش است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا 40 سال است که ما را تحریم کرده است و این موضوع چیز جدیدی نیست. تفکر بسیجی ما را امروز به این درجه از علم و پیشرفت رسانده است.

سردار کارگر افزود: جوانی که در اعتراضات اخیر شرکت و از رژیم پهلوی و رضا شاه تعریف می‌کند، مطمئنا از عملکرد ناپسند آن‌ها اطلاعی ندارد. رژیم پهلوی به بیگانگان وابسته بود، به‌گونه‌ای که در زمان طاغوت حدود 60 هزار مستشار خارجی در کشور حضور داشت و گاهی آن‌ها برای کشورمان تصمیم‌گیری می‌کردند. این جوانان اگر کتاب خاطرات «اسدالله علم» را می‌خواندند، متوجه فسادهای دوران پهلوی می‌شدند. این دسته از جوانان کشورمان اگر از وضعیت کشور، دشمنان و رژیم پهلوی آگاه بودند، هرگز در صف اغتشاش‌گران نمی‌ایستادند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: طی سال‌های 50 تا 55 کشور به دلیل فروش نفت با قیمت بالا پول کلانی به دست آورد. آن زمان هم کشورهای دیگر پیشرفت‌های خوبی داشتند؛ اما رژیم پهلوی پول‌های حاصل از فروش نفت را صرف پیشرفت کشور نمی‌کرد. این در حالی است که امروز جوانان ما بروزترین امکانات را در اختیار دارند.

سردار کارگر در ادامه گفت: برخی از من می‌پرسند که شما طرفدار کدام جناح هستید؟ بنده پاسخ می‌دهم که من سرباز امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستم و آنچه که این بزرگواران بگویند را سرلوحه کارهایم قرار می‌دهم و از این رو وابسته به هیچ جناحی نیستم.

وی به وظایف اصحاب رسانه در وضعیت امروز جامعه اشاره کرد و گفت: روشنگری درباره وضعیت کنونی کشور در داخل و خارج، معرفی الگوهای واقعی و اسلامی به نسل امروز و اعلام وظایف رهبری و ولایت فقیه در کشور از جمله وظایف اصحاب رسانه است؛ زیرا برخی از رهبر معظم انقلاب انتظارات نابه‌جایی دارند که در حیطه وظایف ایشان نیست و خیلی از مردم از این امر با خبر نیستند.

سردار کارگر همچنین عنوان کرد: دشمن درصدد مایوس کردن مردم کشورمان است و با پخش شایعه می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را از داخل نابود کند. دشمنان همچنین می‌خواهند که از نظام جمهوری اسلامی تنها نامش باقی بماند؛ بنابراین باید رسالت خبرگزاری دفاع مقدس تنویر افکار عمومی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این 40 سال باشد.

وی در پایان گفت: امروز در خبرها می‌شنویم و می‌خوانیم که می‌گویند فساد زیاد شده است. اگر برخورد نظام با مفسدین اقتصادی نبود که ما هرگز از اخبار مفاسد اقتصادی مطلع نمی‌شدیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار