هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان شمالی افتتاح شد

هشتمین نمایشگاه سراسری و بازارچه تابستانی صنایع دستی خراسان شمالی با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیران کل استان در تفرجگاه بش قارداش شهرستان بجنورد افتتاح شد.
کد خبر: ۳۰۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ - 08August 2018

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان شمالی افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، هشتمین نمایشگاه سراسری و بازارچه تابستانی صنایع دستی خراسان شمالی با حضور استاندار خراسان شمالی، فرماندهان نیروهای مسلح، مدیران کل استان و جمعی از مردم علاقمند در تفرجگاه بش قارداش شهرستان بجنورد افتتاح شد.

در این افتتاحیه ابتدا «حبیب الله یزدان پناه» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی و تاثیرپذیری نمایشگاه های سال های گذشته در توقف مسافران در خراسان شمالی ارائه داد.

سپس «محمدرضا خباز» استاندار خراسان شمالی بیان کرد: هنر خراسان شمالی زبانزد خاص و عام است و می توان با برپایی نمایشگاه های مختلف در استان نسبت به جذب مسافران و زائران اقدام کرد، از طرفی نیاز است برای ثمربخشی تلاش‌های  هنرمندان، مکانی برای عرضه دائمی آثار و صنایع دستی ایجاد شود.

وی در ادامه خطاب به فرمانداران خراسان شمالی گفت: با کمک شهرداران و شوراها، زمین‌هایی برای ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهید تا هنرمندان بتوانند آثار خود را مستقیم به فروش برسانند.

در پایان استاندار خراسان شمالی به همراه مسئولین استانی از هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان شمالی بازدید کردند.

محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از تنوع بالایی برخوردار است ولی در بخش چوب، دست‌بافته‌های داری، چرم، شیشه، سفال و سرامیک ارائه محصولات پررنگ‌تر است همچنین در حاشیه این نمایشگاه، شب‌های فرهنگی و برنامه های موسیقایی نیز برگزار می شود.

لازم به ذکر است هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان شمالی با 120 غرفه توسط هنرمندان و صنعتگران 27 استان در تفرجگاه ملی بش قارداش در بجنورد از تاریخ 16 مرداد برپا شده است و تا 19 مرداد نیز پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار