مقام اتحادیه اروپا: بانک‌های آلمانی می‌توانند راه‌حلی برای دور زدن تحریم‌‌های ایران باشند

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا بانک‌های سپرده‌گذاری و اعتباری آلمان به طور بالقوه می‌توانند راه‌حلی برای ادامه مبادله با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا باشند.
کد خبر: ۳۰۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ - 08August 2018

مقام اتحادیه اروپا: بانک‌های آلمانی می‌توانند راه حلی برای دور زدن تحریم‌‌های ایران باشندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از یورونیوز، گونتر اوتینگر کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا می گوید بانک های سپرده گذاری و اعتباری آلمان به طور بالقوه می توانند راه حلی برای ادامه مبادله با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا باشند.

کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بانکهایی مانند «فولکس بانک» به طور سنتی روابط اندکی با بازارهای مالی آمریکا دارند و به همین دلیل احتمال اینکه از تحریم های ایالات متحده متضرر شوند، اندک است.

این سیاستمدار آلمانی که عضو حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور است همچنین از تلاش کمیسیون اروپا برای ترغیب «بانک سرمایه گذاری اروپا» (EIB) به گسترش فعالیتهای خود در ایران سخن گفت.

ناتالی توچی، مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود آن دسته از شرکت های اروپایی که به دلیل تحریم های ایالات متحده مبادلات تجاری خود با ایران را متوقف کنند با مجازات و تحریم های اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد. وی همچنین بر عزم اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ برجام تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها