مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

خون شهدا باعث شده تا خبرنگاران رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خون شهدا هستند که در رگ خودکارهای شما خبرنگاران جریان می‌یابند تا شما رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانید.
کد خبر: ۳۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ - 09August 2018

خون شهدا باعث شده تا خبرنگاران رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در تالار گیت بوستان اهواز برگزار شد. در این مراسم که اعضای خانه مطبوعات و جمعی از مسئولین و با حضور «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان برگزار شد بر تکریم جایگاه خبرنگاران تاکید شد.

«محمد جوروند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که بعنوان سخنران در این مراسم حضور یافته بود اظهار داشت: امروز به بهانه پاسداشت شهید«محمود صارمی» یکی از شهدای خبرنگار گرد هم آمده ایم و این موضوع حکایتی جالب دارد. حکایتی که نشان می دهد خون شهدا هستند که در رگ خودکارهای شما جریان می یابند تا شما رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانید.

وی از شهدای خبرنگار خوزستان نیز به نیکی یاد کرد و گفت: شهید «فریدون سگوند»، شهید «عبدالرحیم آسیابان»، شهید «احمد رستگار»، شهید «بهروز خلیلیان»، شهید «احمد غدیریان» و شهید «غلامرضا رهبر» از جمله جوانان غیور خوزستان بودند که به جای اسلحه، دوربین و میکروفون و خودکارشان را برداشتند تا حقانیت و مظلومیت مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

از جمله شهدای شاخص عرصه خبر و حوزه دفاع مقدس در استان خوزستان، شهید «غلامرضا رهبر» هستند که هر ساله یاد و خاطره شان در مراسمات مختلف طنین انداز می شود.

شهید رهبر سال 1336 در خانواده مذهبی در آبادان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در تهران به پایان رساند و با شروع نهضت امام خمینی و دفاع از انقلاب و امام (ره) مجاهدتهای فراوانی از خود به جای گذاشت و پس از پیروزی انقلاب به همکاری با نهادهای انقلاب پرداخت و جهت ادامه فعالیت به صداوسیما درآمد و در دوران جنگ تحمیلی به ثبت جانبازیهای امت فداکار پرداخت.

هیچ گزارشی از شهید رهبر بدون ذکر آیه ای از قرآن به گوش نمی رسید. بچه فقیر کوچه های آبادان در دشوارترین شرایط جنگ، در ابری ترین هوای تجاوز و در سلطه لحظات قساوت ، که ترک شهر توصیه عین شریعت بود، رادیو آبادان را از نفس سینه بهاری اش گرمی می داد. اینجا آبادان است.

ابداع شهید رهبر در ارائه سبک تازه برای روایت دفـــاع مقـدس منجر به رشد و بلوغ تفکری به نام «خون نگاران جنگ» شد . او صنعت دست ساز بشر را تا مرز بهشت پایداری ملتی بزرگ و فداکار پیش برد و هنگامی که جان پر مقدار بر سر آرمان و افکار خود نهاد صدها قطعه عکس و دهها حلقه فیلم به عنوان ثمرۀ دفاع مقدس بر جای گذاشت .

غلامرضا رهبر اولین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در در سال 1365 در عملیات شلمچه به شهادت رسید و در کنار شهیدان غرقه به خون ایران اسلامی به خاک خفت.

»فرهاد رهبر»، برادر شهید «غلامرضا رهبر» که در زمان جنگ به عنوان عکاس همدوش برادر در جبهه شرکت داشته در بیان خاطراتش می گوید :غلامرضا در سال 1336 مصادف با روز تولد حضرت رضا(ع) در آبادان به دنیا آمد. از همان کودکی علاقه خاصی نسبت به گویندگی داشت.

در همان کودکی برای اولین بار «برنامه کودک» رادیو نفت آبادان را اجرا کرد. در آن موقع پدر ما به عنوان خبرنگار سیار «اطلاعات » در استان خوزستان بود و چندین سال گویندگی برنامه های رادیو و تلویزیون آبادان را برعهده داشت، اما «غلامرضا» جدا از این موقعیت خود استعداد خاصی در زمینه گویندگی و خبر داشت به طوری که در مسابقات گویندگی آموزشگاه های خوزستان در سال پنجم دبیرستان مقام اول را برای دومین سال به دست آورد و به عنوان گوینده برتر استان شناخته شد. بعد از پایان تحصیلات به خدمت سربازی اعزام شد و در دوران سربازی ضمن مطالعات متعدد اقدام به نشر افکار خود در پادگان کرد و به همین علت چندین بار توبیخ شد و در جریان پیروزی انقلاب به همراه عده ای از دوستان بنا به دستور امام (ره) پادگان را ترک کرد و به مردم پیوست.

غلامرضا از سال 1358 فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صداوسیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروزهای رزمندگان اسلام نمود .

غلامرضا در بیشتر عملیات ها شرکت داشت تا آن طور که شایسته است خبرهای پیروزی لشکریان اسلام را به اطلاع امت مسلمان ایران برساند. او از نادر افرادی بود که از شروع جنگ تحمیلی در جبهه ها به طور فعال حضور گسترده ای داشت .

فرازی از وصیت نامه شهید:

دنیای آبادان با دنیای خارج از آن تفاوت دارد. آبادان برای ما دنیای معنویات و الهیات و این جنگ برای ما کلاس درس است .این راه الهی است که خود انتخاب کرده ام و از خدا می خواهم که اگر کشته شدم و یا زخمی گشتم فقط به خاطر او و در راه او بوده باشد .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار