هشدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان درباره فرایندهای مخرب در معاونت هنری ارشاد

اتفاقات زنجیره ای اخیر حوزه فرهنگ نگرانی زا است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان این که اتفاقات زنجیره ای چند ماهه اخیر در حوزه فرهنگ نگرانی زا است، گفت: مسئولان دلسوزان واقعی در پیکره دولت باید به بازبینی اقدامات و رویکردهای خود رو بیاورند.
کد خبر: ۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ - 04October 2014

اتفاقات زنجیره ای اخیر حوزه فرهنگ نگرانی زا است

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس دکتر حسین قنادیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: دلسوزان فرهنگ انقلاب اسلامی این روزها به ویژه از رویدادها و رویکردهای حوزه ی معاونت هنری ارشاد نگران هستند و اتفاقات این بخش را با دقت بیشتری رصد می کنند.

وی با اشاره به ذوق زدگی برخی از محافل خاص هنری فتنه گران از رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ی تئاتر، موسیقی و حتی هنرهای تجسمی، افزود:بحث ما این نیست که ریشه ی  همه ی تحرکات نیروهای ضد ارزشی در این بخش ها، خود مدیران ارشاد هستند. اما این سوال پیش آمده، که چه اتفاقاتی افتاده که ضد انقلاب، طمع بسیاری از این وزارت ارشاد و فضای کنونی اش پیدا کرده است؟ و اتفاقات زنجیره ای که در بخش تئاتر و موسیقی و به ویژه تشکل های هنری و محافل سیاسی با پوشش حلقه ی هنری افتاده است کم کم در بخش های دیگر مانند سینما، فعالیت های قرآنی و فرهنگی ادبی در حال رخ دادن است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ادامه ضمن تاکید بر نتایج سوء سهل انگاری در مسائل فرهنگی بیان کرد: صراحتا باید درباره ی نتیجه فضای مسموم حاصل از اقدامات و رویکردهای معاونت هنری ارشاد ، نگران بود و از این وزارتخانه خواست که امکانات بیت المال را از دست حلقه های وابسته به جریان معارض نظام و انقلاب در بیاورند.

قنادیان با بیان این که ما نافی حق شهروندی ضد انقلاب هم نیستیم افزود:منطق اسلامی و شیعی به ما اجازه نمی دهد که منکر حقوق مخالفان و معارضان خود باشیم و نظام ولایت فقیه ، همیشه حق آزادی عقیده را برای همه ی افراد ، تضمین کرده اما تعجب ما از این موضوع است که بیاییم با امکانات انقلاب ، زمینه رشد و تبلیغ مخالف و معارض خود را فراهم کنیم . زیرا هیچ نظامی برای مخالف و معارض خود در زمینه تبلیغ علیه ارزش ها و معتقداتش هزینه و سرمایه گذاری نمی کند.هیچ نظامی در دنیا با امکانات خودش تیشه به ریشه خودش نمی زند . توجیهاتی که در این زمینه ارائه می شود ؛متاسفانه گاهی انسان را به یاد محتوای آیه ی 14 سوره بقره می اندازد که می فرماید: عده ای هستند که وقتی اهل ایمان را می بینند ادعا می کنند که ما با شما هستیم اما در خلوت های دیگرشان حرف های دیگری می زنند.

وی ضمن ابراز تاسف از این رویکرد در معاونت هنری ارشاد اضافه کرد: ابراز بی اطلاعی از برخی اتفاقات در سایر حوزه ها ، مانند تحرکات باشگاه سیاسی منحله کانون نویسندگان یا برخی از فیلمسازان فتنه  ، عذر بدتر از گناهی است که ناشی از عدم حساسیت لازمه برخی افراد و عدم کفایت آن ها در تشخیص شرایط دارد و به زودی مشخص باشد که چه کسانی با چه انگیزه هایی عمدا خود را دچار سهو می شوند.

قنادیان در پایان با اعلام این که تشکل های هنری انقلاب اسلامی با حساسیت این فضا را رصد می کنند و هر گاه لازم باشد از طریق ساز و کارهای قانونی به اعمال نظارت و بررسی واقعیت های ماهیت اتفاقات اخیر و آتی حوزه فرهنگ خواهند پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار