ایران و هلند روابط مردمی و کنسولی خود را گسترش می‌دهند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند وسفیر جدید هلند در کشورمان بر ارتقای همکاری‌های کنسولی فی مابین و تسهیل و گسترش ارتباطات مردمی میان 2 کشور با نگاه به آینده تاکید کردند.
کد خبر: ۳۰۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 09August 2018

ایران و هلند روابط مردمی و کنسولی خود را گسترش می‌دهندبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، چهارمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و هلند به ریاست علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و جی وی بیوجن مدیرکل کنسولی و سیاست‌های روادیدی وزارت امور خارجه هلند در شهر لاهه برگزار شد.

در این نشست که با حضور علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و پاپ ورنر سفیر جدید هلند در کشورمان برگزار شد، طرفین ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های حاصله در روابط دوجانبه بخصوص در زمینه‌های کنسولی، بر لزوم تقویت و تداوم توافقات نشست‌های قبلی کنسولی و ارتقای همکاری‌های کنسولی فی مابین و تسهیل و گسترش ارتباطات مردمی میان دو کشور با نگاه به آینده تاکید کردند.

در این نشست طرفین در خصوص افزایش همکاری‌های کنسولی و مهاجرتی دو جانبه، همکاری‌های قضائی، تسهیلات روادیدی برای تجار، سرمایه گذاران و نخبگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اطلاع رسانی در مورد وضعیت اتباع دو کشور در کشور مقابل مذاکره و به توافق رسیدند.

علی چگنی در این نشست با اشاره به حضور جمع شایان توجهی از دانشجویان ایرانی در دانشگاههای هلند بر ضرورت ارائه تسهیلات ویژه برای تبادلات دانشگاهی میان دو کشور نظیر تبادل بورس، استاد و دانشجو تاکید کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر که علاوه بر تقدیم هزاران شهید و مجروح، هزینه های مادی و معنوی زیادی را در این مبارزه متحمل شده است ،برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران به سمت اروپا اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد هلند و اروپا نیز در این مبارزه مشارکت بیشتری برعهده گیرند.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم ساختن زمینه همکاری طرفهای اروپائی و نهادهای ذیربط داخلی در حوزه های کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته است.

در چارچوب این نشست مقرر شد، توافقات صورت گرفته به صورت مرتب از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گرفته و دور بعدی مذاکرات جهت نهائی کردن برخی از اسناد مورد توافق در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار