محسن پاک‌آئین:

روشنگری برای مردم از مهم‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه است

مراسم هم‌اندیشی روز خبرنگار با عنوان رسانه و رسالت‌های بشردوستانه به همت مجمع جهانی صلح اسلامی صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ - 09August 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، محسن پاک‌آئین عضو مجمع جهانی صلح اسلامی در مراسم هم‌اندیشی روز خبرنگار با عنوان رسانه و رسالت‌های بشردوستانه که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی صبح روز پنجشنبه 18 مرداد ماه در مکان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: روز خبرنگار را خدمت اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم، ضمن اینکه جا دارد یادی کنیم از شهدای خبرنگار در مزارشریف. همچنین یاد می‌کنیم از شهید رهبر خبرنگار صدا و سیما که صوت‌های زیبایی از وی از دوره دفاع مقدس به یادگار مانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر جنگی در دنیا رخ دهد، این رسانه‌ها هستند که باید قدم اول در مبارزه را بر دارند، همچنین اگر بخواهد صلحی رخ بدهد باز این رسانه است که باید نخستین قدم را بردارد و به تشریح چهره جنگ افروزان و گسترش دهندگان صلح بپردازد، افزود: نقش رسانه‌ها در معرفی صلح همراه با عدالت بسیار پررنگ است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب صلح پایدار صلحی است که عادلانه بوده و همراه با عدالت باشد.

پاک‌آئین در ادامه گفت: این تفکر و تعریف از صلح دقیقا در مغایرت آشکار با تعاریف غربی‌ها از صلح است؛ چرا که آنان با اشاعه تروریسم بدنبال افزایش سلطه خود هستند. می بینم که این دقیقا مغایر با عدالت و صلح عادلانه است.

روشنگری برای مردم از مهم‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه است

در ادامه این نشست جواد محمدی از اعضای شورای راهبری مجمع گفت: ما از کشورهای منادی صلح در جهان هستیم و برخلاف برخی کشورها هیچ وقت جنگ‌های خونین را نداشته و آغاز نکرده‌ایم. در تاریخ ایران همواره اقوام و مذاهب مختلف به خوبی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و البته این از جمله تاثیرات تشیع و اسلام در ایران است. البته باید ذکر کرد که ایرانی‌ها خود با روی باز اسلام را پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه شاهد تاثیرات اسلام بر ایران بودیم، از جمله در معماری و ادبیات که حقیقتا مشاهده می‌کنیم در ادبیات پیش از اسلام هیچ جلوه‌ای از ادبیات وجود ندارد، گفت: حال در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم بزرگترین رئیس جمهور دروغگوی دنیا یعنی ترامپ ایران را به جنگ افروزی متهم می‌کند و اینجا باید پرسید که کشف این دروغگویی در دنیا بر عهده کیست که پاسخی بجز جامعه خبرنگاری مطرح نخواهد شد.

روشنگری برای مردم از مهم‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه است

عضو شورای راهبری مجمع با بیان اینکه متاسفانه دروغ و فریب دشمن برخی رو هم در داخل دچار تردید کرده است و پیشنهاد مذاکره آن‌ها هم در راستای همین ایجاد تردید است، اظهار داشت: پس روشنگری برای مردم و اینکه چه کسی بدنبال صلح است چه کسی بدنبال جنگ از مهم ترین رسالت‌های خبرنگاران است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها