امام جمعه کرمان:

شهدا به آنچه می‌گفتند اعتقاد داشتند

امام جمعه کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های رزمندگان و شهید شیخ‌شعاعی این بود که به آنچه می‌گفتند، اعتقاد داشتند و به انجام آن ملتزم بودند.
کد خبر: ۳۰۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ - 10August 2018

شهدا به انچه می گفتند،اعتقاد و به انجام آن ملتزم بودندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» در آیین گرامیداشت سومین سالگرد روحانی شهید حجت‌الاسلام «حاج محمد شیخ‌شعاعی» و 175 شهید غواص در بیت‌الزهرا (س) شهر کرمان اظهار داشت: بشر به طور ذاتی با دشمنان خود به مقابله می‌پردازد، یعنی در مبارزه با دشمن بیرونی، انسان و حیوان وجه مشترک دارند.

وی افزود: جنگ‌هایی که در سراسر دنیا به وقوع می‌پیوندد از نوع مبارزه با دشمن بیرونی است و انسان در آن جبهه در حد توان خود به مبارزه می پردازد و در جایی پیروز و در جایی دیگر شکست می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جبهه دیگری هم ‌وجود دارد که فقط مخصوص انسان‌هاست و بقیه مخلوقات در آن ابزار مقابله ندارند، گفت: این جبهه، جبهه مبارزه با هوای نفس و هوس‌های نفسانی است که در حقیقت همان جهاد اکبر نام دارد.

وی بیان داشت: در رابطه با دوران دفاع مقدس هر مقدار مطالعه می‌کنیم متوجه می شویم که امام (ره) با هنرمندی خاص خود دو جبهه حساس مبارزه با هوای نفس و توجه به دنیا را در کنار هم تعریف کرده است.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه شهدای صدر اسلام و شهدای دوران دفاع مقدس در هر دوجبهه به مبارزه پرداختند، افزود: آنچه جنگیدن در دوران دفاع مقدس را از جنگ‌های دیگر متمایز می‌کند فضیلت ها، کرامات و تقوای رزمندگان اسلام بود.

وی بیان داشت: مرور زندگی روحانی شهید شیخ شعاعی این ادعا را ثابت می کند که این شهید در عین حالی که در میدان جنگ انسانی شجاع و تسلیم شده در برابر اوامر الهی بود در زندگی خود نیز آنچنان متواضع و خاضع بوده که توجهی به خود و علایق درونی خود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در دوران دفاع مقدس پا به عرصه جهاد گذاشتند با تمام وجود مبارزه می کردند، گفت: یکی از ویژگی های رزمندگان و شهید شیخ شعاعی این بود که به انچه می گفتند اعتقاد داشتند و به انجام آن ملتزم بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: شهادت یعنی رفتن از دنیا به صورت آگاهانه و اختیار کامل و شهید با علاقه مسیر خود را انتخاب و گام در راهی کاملا مخلصانه می گذارد و فقط برای خدا و انقطاع از غیر، قدم بر می دارد.

شایان ذکر است این مراسم به همت خانواده شهید روحانی «محمدشیخ شعاعی» برگزار شد و تئاتر پیرامون زندگی این شهید بزرگوار و شهید محسن حججی توسط هنرمندان کرمانی، علی محمد و فاطمه رادمنش اجرا شد.

انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار