روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با یادآوری اینکه همه با مجموعه ابزاری که آمریکا برای «بهبود رفتار» دولت‌های دیگر از آن‌ها استفاده می‌کند، آشنا هستند، وعده داد مسکو به تحریم‌های جدید واشنگتن پاسخ مناسب خواهد داد.
کد خبر: ۳۰۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ - 10August 2018

روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ مناسب خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو نوشت: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا درباره ابزار‌های واشنگتن برای «بهبود رفتار» مسکو از آن‌ها استفاده می‌کند، واکنش نشان داد.

این دیپلمات امروز در صفحه «فیس بوک» خود نوشت: «همه با مجموعه‌ای از ابزار‌هایی که ایالات متحده در برخورد با دولت‌هایی که رفتار آن‌ها موردپسند واشنگتن قرار ندارد، آشنا هستند و می‌توان نمونه‌های بسیاری از این مجموعه ابزار‌ها و اینکه در کجا و چگونه از آن‌ها استفاده شده، نام برد.»

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده با کمک تحریم‌ها تلاش می‌کند تا رفتار مسکو را بهبود بخشد و این مسئله منافع متقابلی دارد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مرتب خود برای خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور (دونالد ترامپ) و وزیر خارجه (مایک پامپئو) از این صحبت کرده‌اند که ما می‌خواهیم روابط بهتری با روسیه داشته باشیم؛ البته مسائل بسیار زیادی هستند که موجب نگرانی مقامات واشنگتن می‌شوند، به همین دلیل تحریم‌ها ابزار مناسبی هستند که ما با کمک آن سعی داریم دولت روسیه را متقاعد کنیم که رفتارش را بهتر کند.»

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور به خاطر اینکه گویا روسیه در شهر «سالیزبری» انگلیس از سلاح شیمیایی استفاده کرده، تحریم‌های جدیدی از ۲۲ آگوست (۳۱ مردادماه) علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

بسته دوم تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر حادثه مسمومیت سایبری سه ماه بعد اعمال خواهد شد، اگر روسیه درخواست‌های دولت آمریکا در این باره را اجرا نکرده باشد.

زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که تحریم‌های جدید آمریکا به بهانه واهی و ساخته و پرداخته ذهن مقامات غربی است و تاکید کرد که مسکو قطعا پاسخ مناسبی به این تحریم‌ها خواهد داد.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور ۲۲ آگوست (۳۱ مردادماه) تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال خواهد شد، به خاطر اینکه گویا روسیه در شهر سالیزبری انگلیس از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نیز سه ماه بعد مورد اجرا گذاشته شوند، اگر مسکو درخواست‌های عنوان شده از سوی واشنگتن را اجرا نکرده باشد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار