فرمانده مرزبانی ناجا خواستار شد؛

برگزاری نشست سه‌جانبه مرزبانان ایران، ترکیه و آذربایجان

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر برگزاری نشست سه‌جانبه مرزبانان ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان با هدف افزایش تعاملات مرزی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 10August 2018

نشست سه جانبه مرزبانان ایران، ترکیه و آذربایجان برگزار شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضایی» روز جمعه در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی منطقه «بورالان» ماکو ترتیب یافت، اظهار داشت: این نشست‌ها و تعاملات مرزی بین دو ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.

وی بیان کرد: هیچ‌گونه موارد مرزی و امنیتی بین کشور‌های ایران و ترکیه وجود ندارد و مرزبانان هر دو کشور برای ارتقای امنیت و آسایش منطقه تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین به تسهیل تردد و بدون ایستایی در مرز‌های رسمی بازرگان (ماکو)، سرو (ارومیه) و رازی (خوی) تاکید کرد.

ارتشبد «عارف چتین» فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درود‌های رییس جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسوولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیرباز دو کشور برادر و دوست بودند و مرز‌ها نمی‌تواند ملت و دولت این دو کشور را از هم دور کند.

وی با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان‌های مرزی در این نشست برای بررسی مسایل و مشکلات مرزی دو کشور حضور دارد، بیان کرد: به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه امنیت کامل در مرز‌ها برقرار است.

فرمانده ژاندارمری ترکیه با بیان اینکه به منظور حفظ امنیت در مرز‌های دو کشور با انواع قاچاق از جمله کالا، انسان و مواد مخدر و اشرار مبارزه می‌شود، ادامه داد: نیرو‌های نظامی ترکیه برای همکاری بیشتر و تبادل اطلاعات با مرزبانان ایران آمادگی دارند.

یکی از توافق‌های این نشست مرزی، ملاقات فرماندهان هنگ‌ها و مرزبانان استانی و منطقه‌ای دو کشور بود و قرار شد این ملاقات‌ها در دو سوی مرز صورت گیرد.

مدیریت مرز‌های مشترک از دیگر توافق‌های نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور بود و مقرر شد تا رفت و آمد‌ها و تعاملات در دو سوی مرز نیز افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به ماکو همچنین از پایانه مرزی، گمرک بازرگان و پست‌های کنترل مرزی بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام یافته در مرز بازرگان برای جلوگیری از قاچاق و تردد‌های غیرمجاز قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، ماکو در امتداد مرز‌های ایران با کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشور‌ها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها