محمدعلی سالمی:

نسل امروز برای پذیرش حقیقت دفاع مقدس نیازمند حرف‌ها و چهره‌های جدید است

یک جانباز دوران دفاع مقدس در خصوص جذب جوانان به واقعیت‌های جنگ و شهدا، گفت: نسل امروز با وجود فضای مجازی و دشمنی‌های جدید، نیازمند حرف‌ها و چهره‌های جدید از راویان جنگ است و در غیر این صورت نه تنها صحبت‌ها جاذبه‌ای ندارند بلکه دافعه ایجاد خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ - 10August 2018

نسل امروز برای پذیرش حقیقت دفاع مقدس نیازمند حرف‌ها و چهره‌های جدید استمحمد علی سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص عملکرد مسئولان در راستای انتقال فرهنگ شهدا به نسل جوان اظهار داشت: متاسفانه عملکرد برخی از مسئولان از آغاز انقلاب تاکنون در این زمینه نه تنها مناسب نبوده بلکه در مواردی آسیب‌رسان نیز بوده است.

وی افزود: در حال حاضر نسل جدید که تشنه‌ی دانستن واقعیت‌ها است، بعضا با داستان‌هایی رویایی و به دور از واقعیت در خصوص دوران دفاع مقدس مواجه شدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در زمینه‌ی تولید فیلم و نشر کتاب‌هایی که بتواند حقیقت دفاع مقدس و شهدا را به درستی بیان کند، ضعیف هستیم، ادامه داد: از میان سازندگان آثار هنری، بنده آثار ابراهیم حاتمی‌کیا را تحسین می‌کنم زیرا در فیلم‌هایش دست به روی وقایعی می‌گذارد که واقعیت دارد و اشک هر بیننده‌ای را در می‌آورد.

سالمی گفت: متاسفانه در آثار هنری تولید شده با محتوای دفاع مقدس، فقط بر روی موفقیت‌ها تمرکز کردند و کمتر مهندسی قوی عراق را نشان دادند تا مردم بفهمند که رزمندگان با چه کسانی می‌جنگیدند و در چه شرایطی بوده‌اند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ای کاش مسئولان و هنرمندان به جای قهرمان‌سازی‌های هالیوودی، رفتار و منش شهدا را بصورت واقعی روایت می‌کردند زیرا ما به دلیل سبقه‌ی تاریخیمان، نیازی به قهرمان‌سازی‌های کاذب نداریم.

وی با اشاره به اینکه اگر واقعیت‌ها را بگوییم نسل جوان هم بیشتر به این موضوعات جذب می‌شوند، بیان کرد: نسل امروز با وجود فضای مجازی و دشمنی‌های جدید، نیازمند حرف‌ها و چهره‌های جدید از راویان جنگ است و اگر غیر این باشد نه تنها صحبت‌ها جاذبه‌ای ندارند بلکه دافعه ایجاد خواهند کرد.

سالمی گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس سکوت کرده‌اند و این سکوت باعث شده تا عده‌ای که حتی در جنگ حضور نداشتند، اکنون داستان‌سرایی کنند.

این جانباز تاکید کرد: جوانان نسل امروز از هوش و شعور زیادی برخوردارند لذا اگر چیزی غیر از واقعیت‌ها بیان شود از جانب آن‌ها پذیرش نخواهد شد.

سالمی با انتقاد از عدم فعالیت روایت فتح، اظهار داشت: بارها گفته‌ایم اگر می‌خواهید در خصوص شهدا و دفاع مقدس نمایشگاهی برپا کنید ابتدا آن‌ها در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و میان مسئولان باشد زیرا مردم خوب می‌دانند که فرزندانشان چه کرده‌اند و این برخی مسئولان هستند که اکنون بسیاری از مسائل را فراموش کرده‌اند!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار