اذعان کارشناس صهیونیست به ناکارآمدی «گنبد آهنین»

کارشناسان اسرائیلی تأکید می‌کنند تداوم حملات موشکی تلافی‌جویانه گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی، کذب بودن روایت ارتش این رژیم مبنی بر کارآمد بودن سامانه «گنبد آهنین» را برملا می‌سازد.
کد خبر: ۳۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ - 10August 2018

اذعان کارشناس صهیونیست به ناکارامدی «گنبد آهنین»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از القدس‌العربی، یک کارشناس اسرائیلی، امروز جمعه خاطرنشان کرد که سامانه «گنبد آهنین»، که ارتش اشغالگر برای مقابله با راکت‌ها و موشک‌های کوتاه‌برد و میان بردی، که از نوار غزه شلیک می‌شوند، «بزرگ‌ترین فریب در منطقه است».

«موتی شیفر» کارشناس متخصص اسرائیلی در مهندسی هوا و فضا، خاطرنشان کرد سامانه موشکی «گنبد آهنین» بزرگ‌ترین فریبی است که منطقه آن را شاهد بوده است. اگر ارتش اسرائیل از طریق آن، برای بازاریابی این نوع از سلاح توهمی در رهگیری موشک‌ها، تلاش می‌کند می‌خواهد میلیاردها دلار از طریق معاملات تسلیحاتی، به خزانه‌اش برگرداند.

وی با زیر سوال بردن ادعاها درباره ساقط شدن ده‌ها موشک مهاجم توسط «گنبد آهنین»، نوشت این سامانه موشکی چیزی را ساقط نمی‌کند بلکه در میان افکار عمومی اسرائیلی‌ها کاربرد دارد. «تمامی انفجارهایی، که ما مشاهده می‌کنیم و صدای آنها در آسمان را می‌شنویم در نتیجه خودتخریبی موشک گنبد آهنین است که خودش را منهدم می‌کند یا موشک دیگری از همین سامانه را هدف قرار می‌دهد. حتی یک موشکی، که این سامانه آرن شلیک کرده است حتی یک موشک و راکت را هدف قرار نداده است».

این کارشناس اسرائیلی پیش‌بینی کرد که که شکست سامانه موشکی «گنبد آهنین خسارت‌های مادی هنگفتی به صنایع نظامی، که تلاش می‌کند در سطح جهانی برای فروش آن بازاریابی کند، وارد می‌‌کند.

ارتش رژیم اشغالگر تعدادی آتش‌بارها( باتری‌ها) و تجهیزات نظامی گنبد آهنین را در شمال فلسطین اشغالی نصب کرده است. هزینه هر موشک شلیک‌شده به سمت موشک‌ها و راکت‌های تلافی‌جویانه شلیک شده از نوار غزه بین 70 تا 80 هزار دلار تخمین زده می‌شود. هزینه استقرار یک آتش‌بار نیز 50 میلیون دلار است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که صدها موشک از غزه(در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین) طی هفته‌های اخیر شلیک شده است که برخی از آنها توسط این سامانه منهدم و شماری دیگر در مناطق باز و مسکونی ساقط شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها