دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ائتلاف تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برای جنگ با انصارالله یمن

گفته می‌شود، ائتلاف نظامی سعودی به برخی از فرماندهان القاعده پول‌های کلانی پرداخت کرده‌است، تا شهر‌ها و شهرک‌های اصلی در یمن را ترک کنند و در حین عقب‌نشینی به قتل و غارت یمنی‌ها نیز بپردازند.
کد خبر: ۳۰۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 11August 2018

ائتلاف القاعده با عربستان و امارات برای جنگ با انصاراللهبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هفته گذشته «آسوشیتد‌پرس» گزارش داد که ائتلاف سعودی به‌صورت مخفیانه با تروریست‌های القاعده برای مبارزه با انصارالله توافق کرده است تا صد‌ها تروریست القاعده به ائتلاف عربستان و امارات ملحق شوند. این درحالی است که سعودی‌ها با پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی آمریکا مدعی شدند که طی 2 سال گذشته گروه تروریستی القاعده را نابود کرده‌اند.

تحقیقی که توسط «آسوشیتد‌پرس» انجام گرفته شده است، نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز سعودی به برخی از فرماندهان القاعده پول‌های کلانی پرداخت کرده‌است تا شهر‌ها و شهرک‌های اصلی در یمن را ترک کنند و در حین عقب‌نشینی با سلاح و تجهیزات نظامی به قتل و غارت یمنی‌ها بپردازند.

اعضای اصلی القاعده در این توافق مدعی هستند که ایالات متحده از این توافق آگاه بوده است. تحقیقات آسوشیتد‌پرس نشان داده است که توافق‌های پنهانی صورت گرفته، منافع متضاد 2 جنگ را به طور همزمان در جنوب غربی شبه جزیره عربستان پوشش می‌دهد. در یکی از این جنگ‌ها، آمریکا با ائتلاف عربی و خصوصا با امارات همکاری می‌کند که هدف آن حذف القاعده در شبه جزیره عربستان است و در حقیقت ماموریتی بزرگتر مدنظر آن‌هاست و آن پیروزی بر جنگ داخلی با انصارالله است. شاید بتوان به صورت خلاصه گفت که در این جنگ القاعده و نظامیان ائتلاف هر 2 در یک جبهه علیه نظامیان انصارالله می‌جنگند.

در همین خصوص «مایکل هورتون»، عضو بنیاد جیمزتاون، بیان داشت: «نیرو‌های نظامی آمریکایی کاملا آگاهند که اغلب عملیاتی را که آمریکا در یمن انجام می‌دهد کمک به القاعده است و این نگران کننده است.»

نیرو‌های ائتلاف سعودی فعالانه از تروریست‌های القاعده استفاده می‌کنند و استفاده از این تروریست‌ها را یک استثنا قلمداد می‌کنند. هورتون در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید که جنگی که علیه القاعده توسط امارات و نیرو‌های ائتلاف در حال انجام است، تنها یک نمایش مضحک است. اکنون تقریبا غیرممکن است که بتوان نیرو‌های تروریستی القاعده را در نیرو‌های ائتلافی تشخیص داد. کسی نمی‌داند چه تعداد توافق بین این نیرو‌ها و تروریست‌ها صورت گرفته است. اخیرا پنتاگون به شدت منکر حمایت از تروریست‌های القاعده شده است.

«سین روبرتسون» فرمانده نیروی دریایی و سخنگوی پنتاگون نیز بیان داشت که از شروع سال 2017 بیش از 140 حمله برای نابودی القاعده صورت گرفته است. در همین راستا یکی از مقامات ارشد عربستان سعودی گفت که آنان به نبرد علیه تروریست‌های بنیادگرا ادامه می‌دهند.

«کاترین زیمرمن» از محققان موسسه اینترپرایز آمریکایی، گفت: «قطعا آمریکا در یمن در تنگناست، منطقی نیست که ایالات متحده، القاعده را یک تهدید معرفی کرده است. ما منافع مشترک در داخل یمن و دیگر نقاط جهان داریم و به دنبال راه دیگری (برای حل بحران) هستیم.» مقامات آمریکایی تعداد افراد القاعده را 8 الی 6 هزار نفر تخمین زده‌اند. در بهمن‌ماه سال گذشته، نیرو‌های اماراتی و نیرو‌های دولتی یمن اعلام کردند که منطقه السعد در استان شابوا را باز پس گرفته‌اند، این منطقه به مدت 3 سال تحت تصرف القاعده بود.

نیرو‌های متجاوز ائتلافی به سرکردگی عربستان عملیات باز پس‌گیری السعد را «شمشیر برنده» نام نهادند و تبلیغات وسیعی به راه انداختند؛ اما بر طبق گفته یکی از دلالان قبیله‌ای که در خارج کردن این تروریست‌ها مشارکت داشت، هفته‌ها قبل از ورود نیرو‌های ائتلاف به این منطقه، تعداد زیادی از کامیون‌هایی که مجهز به مسلسل بودند، تروریست‌های القاعده را با خود حمل کردند و تمام آنان را که ماسک بر چهره داشتند از این منطقه خارج کردند. «اعود الداهبول» رئیس امنیت استان شابوا، گفت که بر طبق توافق انجام شده، نیرو‌های ائتلافی به اعضای القاعده 100 هزار ریال سعودی برابر با 26 هزار دلار آمریکایی پرداختند. اظهارات وی توسط 2 تن از مقامات دولت یمن تایید شده است.

فاش شدن همکاری ایالات متحده آمریکا با گروه تروریستی القاعده برای مبارزه با انصارالله یمن، لکه ننگ دیگری بر اقدامات ضدبشری و ریاکارانه آمریکا افزوده است؛ کشوری که ادعای آزادی و دفاع از حقوق بشر دارد، امروز حامی گروهی از تروریست‌های ضدبشری شده است. براستی که سیاست خارجی آمریکا بر مبنای نظریه ماکیاولستی «هدف وسیله را توجیه می‌کند» است. برای رسیدن به هدف ایالات متحده حاضر است درحالی‌که شعار‌های فریبنده حمایت از حقوق بشر می‌دهد، پا بر حنجره بشریت بگذارد.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار