الشرق: عاملان جنایت صعده باید در دادگاه‌های بین‌الملل محاکمه شوند ‎

حمله جنگنده‌ای ائتلاف سعودی به یمن و جان باختن بیش از ۲۰ کودک یمنی، صدای فریاد و اعتراض علیه این جنایت را تا لزوم محاکمه عوامل آن در دادگاه بین‌المللی بالا برد.
کد خبر: ۳۰۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ - 11August 2018

الشرق: عاملان جنایت صعده باید در دادگاه‌های بین‌الملل محاکمه شوند ‎به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «الشرق» قطر ستون دیدگاه خود را به جنایت جنگده‌های ائتلاف سعودی به یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در یک بازار در استان صعده واقع در شمال یمن اختصاص داد و خواستار اجرای تحقیقات مستقل در خصوص جنایت‌های ائتلاف عربستان و امارات علیه یمن شد.

این در حالی است که سازمان ملل جنایت وحشتناک حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در صعده و جان باختن 29 نفر از آنان را محکوم کرده و نگرانی خود را از روند تحولات یمن ابراز داشته است.

درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت

در این میان بولیوی، هلند، پرو و سوئد برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت و تحقیقات مستقل و سالم در خصوص این جنایت را خواستار شدند و دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن تایید این مواضع بر لزوم اجرای تحقیق مستقل در این خصوص تاکید و همه طرف‌ها را به خودداری از حمله به غیرنظامیان در علمیات نظامی فراخواند.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در واکنش به این حمله فریاد اعتراض سرداده و با صدور یک بیانیه اعلام کرد: از امروز به بعد دیگر بهانه‌ای وجود ندارد.

این روزنامه قطری نوشت: با توجه به اوضاع یمن و جنگ بی‌حاصل در این کشور که جان باختن غیرنظامیان بی‌گناه را در پی داشته است و نیز فاجعه اخیر جان باختن تعدادی کودک، جامعه جهانی باید عاملان این جنایت را بازخواست کرده و هرچه زودتر آنان را به دادگاه بین‌المللی ارجاع دهد.

این روزنامه در پایان ستون دیدگاه خود خواستار گفت‌وگوی ملی با حضور تمامی طرف‌های یمنی برای پایان دادن جنگ در این کشور و تحرک بین‌المللی برای تضمین حمایت از جان غیرنظامیان شد و تاکید کرد که منطقه تحمل جنگ و ماجراجویی بیشتر را ندارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها