مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان خبر داد؛

بسیج زنان، میزبان آگاه‌سازی زنان خانه‌دار و مهارت‌آموزی دختران

«مریم سپهوند» گفت: یکی از دلایل طلاق در جامعه، عدم مهارت‌آموزی دختران است که این عدم مهارت‌آموزی، به بنیان خانواده آسیب می‌رساند؛ لذا این خلأ باید با آموزش مادران آینده در راستای آموزش‌هایی که برای دختران جوان با عنوان کارگاه‌های آموزشی به‌صورت عمومی برگزار می‌شود، از بین برود.
کد خبر: ۳۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 11August 2018

بسیج زنان، میزبان آگاه‌سازی زنان خانه‌دار و مهارت‌آموزی دختران«مریم سپهوند» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری کنگره ۷ هزار زن شهید دفاع مقدس در اسفندماه سال ۹۱، به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این کنگره که فرمودند: «شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است» اشاره کرد و اظهار داشت: زنان ایران طبق فرموده مقام معظم رهبری به‌عنوان «الگوی سوم»، الگوی برتری هستند که در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان این‌که جامعه بسیج زنان، بالاترین جمعیت سازمان‌های بسیج مردمی را تشکیل داده است، افزود: بسیج جامعه زنان در سایه ولایت‌مداری و در راستای پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، همیشه و در همه‌ زمینه‌ها به‌خصوص در عرصه «فرهنگ خانواده» که مهم‌ترین رسالت یک زن و جایگاه آن حفظ کیان خانواده، تربیت فرزند و همسرداری است، حضور فعالی دارد.

«سپهوند» با بیان این‌که زنان در انقلاب اسلامی پیشرفت و فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند، افزود: انقلاب اسلامی باعث شد تا زنان در سایه شریعت اسلام، افتخارات زیادی را کسب کنند و یک زن مسلمان با حفظ همه شئونات اسلامی توانست جایگاه واقعی خود را به‌دست بیاورد.

وی به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در ۱۱ محور اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه زنان در همه‌ اقشار از جمله بسیج مهندسی و صنعت، بسیج جامعه پزشکی، بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی، با اهداف مشخصی فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان را تشکیل حوزه‌های مقاومت برای عموم مردم برشمرد و تصریح کرد: بسیج مساجد به منظور آگاه‌سازی زنان خانه‌دار و با محوریت «زن در خانواده» به‌صورت خاص، و نیز با موضوعیت اجتماعی و فرهنگی به‌صورت عام، سازماندهی شده است.

وی افزود: بصیرت‌افزایی، کمک به مناطق آسیب‌دیده، اعزام نیرو به مناطق آسیب‌دیده، کمک‌رسانی به مردم و اقشار کم درآمد، اعزام پزشکان زن به مناطق محروم و مستضعف جامعه و نیز آموزش‌ها و مهارت‌های خانه‌داری، از دیگر عرصه‌های فعالیت بسیج جامعه زنان است.

«سپهوند» به اجرای کارگاه‌های آموزشی بسیج با موضوع «سبک زندگی اسلامی» اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با هدف آموزش دختران با عنوان طرحی به نام «مهارت‌آموزی دختران ۱۶ سال به بالا» انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل طلاق در جامعه، عدم مهارت‌آموزی دختران است که این عدم مهارت‌آموزی، به بنیان خانواده آسیب می‌رساند؛ لذا این خلاء باید با آموزش مادران آینده در راستای آموزش‌هایی که برای دختران جوان با عنوان کارگاه‌های آموزشی به‌صورت عمومی برگزار می‌شود، از بین برود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان به مطالب آموزشی این کارگاه اشاره و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها بحث انتخاب همسر، تربیت فرزند، خانواده‌داری، سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها و روانشناسی خانواده‌ها طی چند دوره آموزش داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها که به‌صورت چند جلسه‌ای و دوره‌ای با جامعه هدف مشخصی برگزار می‌شوند، باید استمرار داشته باشند تا نتیجه مطلوبی از آن‌ها حاصل شود.

«سپهوند» با اشاره به فعالیت دشمن در عرصه‌های مختلف، افزود: دشمن فعالیت‌های خود را روی زنان و دختران قرار داده است و گمان می‌کند با هدف قرار دادن خانواده، می‌تواند به اهداف خود برسد؛ غافل از این‌که خانواده‌های اسلامی ما ریشه در دین مبین اسلام دارند و با آموزه‌های دینی رشد یافته‌اند و این خطای همیشگی دشمن است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای این موضوع که «زنان در طول تاریخ و صدر اسلام همواره نقش داشته‌اند» اشاره و اظهار داشت: زنان در جامعه همواره نقش مهم و موثری داشته‌اند و هیچ‌وقت منفعل و بی‌تاثیر نبوده‌اند و حتی در بحث انقلاب اسلامی نیز به بهترین نحو نقش خود را ایفا کردند.

«سپهوند» افزود: مصداق آن زنان، زنانی هستند که در برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و در هشت سال دفاع مقدس نیز دوشادوش مردان توانستند نقش‌آفرینی کنند؛ آن‌ها خون دادند، جان دادند، فرزندان و همسران‌شان را دادند، مال‌شان را دادند، برای حفظ این انقلاب اسلامی و ذره‌ا‌ی کوتاه نیامدند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان به برکات انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: به هر حال نقش زنان بر کسی پوشیده نیست، به‌خصوص مادران سرزمین‌مان، شیرزنانی که شیرمردانی تربیت کردند که دنیا به اندازه ذره‌ای برای‌شان ارزش نداشت و به راحتی از جان‌شان گذشتند، مادرانی که فرزندان‌شان را راهی میدان حق علیه باطل کردند و می‌دانستند که این راه ممکن است بازگشتی نداشته باشد، اما بازهم با افتخار و با تمام وجود، فرزند خود را برای دفاع فرستادند.

وی با اشاره به جایگاه والای مادران مدافعان حرم اظهار داشت: مادران مدافعان حرم «الگوی سومی» هستند که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و از وظایف بسیج جامعه زنان، تجلیل از این مادران و خانواده‌های شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار