هشدار ظریف به آمریکایی‌ها؛

کل دنیا علیه آمریکا متحد خواهند شد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه متحد خود در ناتو تأکید کرد، سرمستی رئیس‌جمهور آمریکا از تحمیل مشکلات اقتصادی به ترکیه شرم‌آور است.
کد خبر: ۳۰۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ - 11August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد تا اعتیاد خود به تحریم و زورگویی را کنار بگذارد و تأکید کرد در صورتی که واشنگتن این اقدام را خود، انجام ندهد، کل جهان علیه واشنگتن متحد خواهد شد تا این کشور را مجبور به انجام این کار کند.

ظریف در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: «سرمستی ترامپ در تحمیل مضیقه اقتصادی بر ترکیه به عنوان متحد خود در ناتو شرم‌آور است.»

وی ادامه داد: «آمریکا باید اعتیاد خود به تحریم‌ها و زورگویی را کنار بگذارد و یا اینکه کل جهان در نهایت (علیه آمریکا) - فرای محکومیت‌های شفاهی و زبانی - متحد خواهد شد تا این کشور (آمریکا) را مجبور به انجام این کار کند.»

وزیر خارجه ایران در پایان ضمن اعلام حمایت از ترکیه تأکید کرد: «ما قبلا نیز در کنار همسایگان خود ایستاده‌ایم و حالا نیز دوباره همین کار را خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (جمعه) اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرده است. با دستور ترامپ در ماه مارس، تعرفه گمرکی واردات فولاد به 25 درصد و تعرفه واردات آلومینیوم به 10 درصد افزایش یافته بود.

خبرگزاری «رویترز» پیشتر گزارش داده بود که بعد از تصمیم ترامپ برای آغاز جنگ اقتصادی با کشورهای مختلف، صادرات فولاد از ترکیه به آمریکا، طی 5 ماه ابتدایی سال 2018 به میزان نصف رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار