با محوریت خانواده معظم شهدا؛

کارگاه تخصصی کارآفرینی بانوان در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برگزار شد

کارگاه تخصصی کارآفرینی بانوان در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با محوریت خانواده معزز شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 11August 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، کارگاه تخصصی کارآفرینی بانوان در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با محوریت خانواده معظم شهدا به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس و همدلی آن دوران بحرانی باعث پیروزی کشور عزیزمان شد، اظهار داشت: امروز باید از تجربیات دوران دفاع مقدس در زمینه کارآفرینی و رشد اقتصادی استفاده کنیم.

نجفی حمایت‌های سازمان را از واحد مالی خرد، کوچک و متوسط در زمینه واگذاری زمین به قیمت ارزان، آموزش‌های رایگان، نحوه  ایجاد خوشه‌های صنعتی برای زنان و اجرای طرح‌های امکان سنجی برای کارآفرینان زن را تشریح کرد.

وی در آستانه روز حمایت از صنایع کوچک از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک با حضور هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در مصلای تهران خبر داد و از علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی بویژه زنان کارآفرین ایثارگر جهت بازدید، استفاده از تجارب تولیدکنندگان و برقراری تعاملات اقتصادی دعوت کرد.

نجفی با اشاره به حمایت سازمان از تعاونی‌های تولیدی و زنان کارآفرین گفت: برگزاری تور‌های صنعتی به منظور تبادل تجربیات و فناوری در زمینه‌های مختلف و همچنین آشنایی با عوامل موفقیت واحد‌های موفق یکی از اولویت‌های سازمان است.

کارگاه تخصصی کارآفرینی بانوان در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برگزار شد

نجفی ایجاد خوشه‌های صنعتی برای زنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشه‌های کسب و کار یکی از الگو‌های موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستی‌های صنایع کوچک و متوسط را رفع و مزیت‌های مختلف صنایع کوچک، چون انعطاف پذیری و تنوع را تقویت می‌بخشند. خوشه کسب و کار مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته است که با تکیه بر سرمایه‌های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهاد‌های پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای یکی از مأموریت‌های خود با هدف شناسایی و توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور، دفتر خوشه‌های کسب و کار را از نیمه دوم سال ۱۳۸۰ دایر کرد و از تاسیس خوشه‌های صنعتی بانوان استقبال می‌کند.

نجفی همچنین آموزش‌های رایگان در جهت ارتقاء علمی و توانمندسازی کارآفرینان زن و مدیران و کارشناسان مرتبط با حوزه کسب و کار‌های کوچک و متوسط کشور و صاحبان سرمایه و علاقه‌مند به سرمایه گذاری را تبیین کرد.

وی آمادگی سازمان برای برگزاری تور‌های صنعتی در جهت تبادل تجربیات و فناوری در زمینه‌های مختلف و همچنین آشنایی با عوامل موفقیت واحد‌های موفق کسب و کار به زنان کارآفرین ایثارگر پیشنهاد داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در پایان ضمن پر اهمیت خواندن نقش زنان حماسه آفرین در بهبود روند فضای کسب و کار خانگی، ابراز امیدواری کرد همسویی و وحدت مردم و مسوولان در دوران دفاع مقدس عامل موثری در جهت تشویق و هدایت جامعه به فرهنگ کار و کارآفرینی باشد.

در این جلسه همچنین خدابخش کارشناس آموزش وزارت جهاد کشاورزی، شفیع زاده مدیر آموزش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سلطانی مشاور رییس این سازمان مواردی در خصوص صنایع کوچک خانگی بیان کردند و هر یک از حاضران نیازها، مشکلات و راهکار‌های موفقیت در کسب و کار خانگی را برشمردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها