آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز عید قربان:

حج اسیر دست وهابیون است/ نماز باران در سراسر کشور خوانده شود

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: متأسفانه حج و بیت‌الله‌الحرام اسیر دست وهابیون است و نمی‌گذارند به خوبی استفاده شود.
کد خبر: ۳۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 05October 2014

حج اسیر دست وهابیون است/ نماز باران در سراسر کشور خوانده شود

به گزارش گروه احبار داخلی دفاع پرس، آیتالله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز عید سعید قربان که صبح امروز یکشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای امت اسلام، اظهار کرد: متأسفانه این حج و بیتاللهالحرام اسیر دست وهابیون است و نمیگذارند به خوبی استفاده شود در حالی که اگر حج به خوبی انجام گیرد، امت اسلامی، امت والا میشود.

وی، کفر ورزیدن امت اسلامی به طاغوت را موجب عزیز شدن امت اسلام عنوان کرد و افزود: اگر امت اسلامی قدر حج را بداند و آنطور که باید و شاید از حج استفاده کند و مسلمین بیدار شوند و راههای مقابله با دشمن و مکاید دشمن را بشناسند، این امت دیگر طعم ذلت را نخواهد چشید.

آیتالله موحدیکرمانی در بخش دیگری از خطبههای نماز عید سعید قربان با اشاره هجرت امام راحل از عراق به پاریس در چنین روزی، یادآور شد: نگذاشتند امام در عراق سخن بگوید و انسانها را بیدار کند اما ایشان فرمودند به نقطهای میروم که بتوانم انجام وظیفه کنم لذا به فرانسه هجرت و از آنجا با مردم دنیا صحبت کردند.

معضل بیآبی و کمبارانی در سراسر کشور موضوع دیگری بود که آیتالله موحدی کرمانی به آن اشاره و بر لزوم پرهیز از اسراف تأکید کرد و توصیههای دین اسلام درباره نماز باران را یادآور شد.

وی در اینباره گفت: گاهی یک جمع عظیم نماز میخوانند ولی من پیشنهاد میدهم در تمام مساجد تهران و مناطق ایران که گرفتار کمآبی هستند، نماز باران بخوانند.

آیتالله موحدیکرمانی، تقوا را بهترین توشه برای انسان در زندگی دنیوی و آخرت ذکر کرد و ادامه داد: تقوا نمیگذارد انسان در ظلمت باقی بماند و به بنبست برسد بلکه انسان را به نور وارد و و راه را برای رسیدن انسان به کمال و سعادت فراهم میکند.

وی عید سعید قربان را عید بهرهگیری از برکات ایام متبرک دانست و با تبریک این عید سعید، به برکات فراوان دهه اول ماه ذیالحجه بهویژه روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و گفت: در نماز عید سعید قربان، خدا را به حرمت امروز قسم دادیم و این در حالی است که معمولاً در دعاها خدا را به حرمت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) قسم میدهیم اما امروز گفتیم «اسئلک بهحق هذا الیوم»، یعنی خدایا به حق امروز، آنچه درخواست میکنم را به من عنایت بفرما.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی درباره عظمت روز عرفه، خاطرنشان کرد: چه بسا انسانهایی، رحمت الهی در ماه رمضان شامل حالشان نشده اما غصه نخورند چراکه قدرت عرفه برای ریزش گناهان از رمضان بیشتر است؛ البته اگر در عرفه شاهد باشند و غائب نباشند چراکه خیلیها در این ساعات و روزهای متبرک، غائب هستند درواقع در روز عرفه بوده و نفس کشیده اما غائب بوده و عرفه را درک نکرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز کودک در هفته جاری تأکید کرد: یکی از اشتباهات این است که فکر میکنند باید کودک را رها کرد و آزاد گذاشت که هر کاری میخواهد، بکند و هر حرفی دوست دارد، بزند درحالیکه باید کودکان را با آنچه باید آشنا شوند، آشنا و از خطرات آگاه کرد لذا باید به امر کودک بسیار توجه کرد و مراقب بود که پایههای سعادت انسان را در همان کودکی تقویت کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها