سیدهادی سیدافقهی:

هزینه «راهپیمایی بازگشت» برای صهیونیست‌ها سنگین است/ رسانه‌های غربی «جنایات» رژیم کودک‌کش را سانسور می‌کنند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: راهپیمایی بازگشت و بادبادک‌های آتش‌زا تاکنون برای رژیم صهیونیستی هزینه‌‎های زیادی را در جامعه جهانی به همراه داشته و ادامه این اعتراضات برای این رژیم هزینه سنگینی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۰۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷ - 12August 2018

اعتراضات مردم فلسطین برای صهیونیست‌ها هزینه زیادی دربر خواهد داشتبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، راهپیمایی بازگشت از 10 فروردین‌ماه امسال به مناسبت سالگرد «روز نکبت» و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس شروع شد که در این راهپیمایی تا کنون 186 نفر شهید و بیش از 47 هزار نفر زخمی شده اند.

در همین خصوص سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، به سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: باید در نگاه اول جامعه جهانی را تعریف کنیم. اگر منظور از جامعه جهانی چند کشور قلدر و مستکبر و جهان‌خوار است، در واقع آن‌ها اخبار را در این خصوص سانسور می‌کنند و نکته حائز اهمیت این است که امپراطور رسانه‌ای بسیار عظیمی در اختیارشان است. آنها به راحتی حق را ناحق می‌کنند و حتی در بعضی اوقات قربانی را به جای جلاد به جهانیان معرفی می‌کنند. در همین حادثه اخیر محله «ضحیان» استان صعده یمن، عربستان سعودی مدعی شد که حوثی‌ها به خاطر این‌که مظلوم‌نمایی کنند این عملیات را انجام داده‌اند. رسانه‌های غربی و عربی مطرح خلیج فارس مثل امارات، بحرین، عربستان سعودی و شبکه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی مرتب این موضوع را ترویج می‌دادند که چون حوثی‌ها در تنگنا قرار دارند و در حال شکست هستند، مظلوم‌نمایی می‌کنند تا بتوانند همدلی مردم جهان را برای خود داشته باشند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اما زمانی‌که یک مقدار فشار‌های رسانه‌ای بیشتر شد و تصاویر این جنایت‌ها به دست جهانیان رسید، شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای را تشکیل داد. باز به اصطلاح جامعه جهانی دیدید که در شورای امنیت چه برخورد زشت، وقیحانه و ظالمانه‌ای با این موضوع انجام داد. گفتند حال باید تحقیق و شفاف‌سازی در این خصوص انجام بپیذیرد. به‌طور قاطع ماهواره‌های کشور‌های غربی و آمریکایی این اتفاقات را رصد می‌کنند. از پرواز‌ها و بمباران‌ها و جسد‌های کودکان مظلومی که قطعه قطعه شده اطلاع دارند؛ اما باز می‌خواهند تحقیق کنند. در سوی دیگر اگر تحقیق هم انجام دهند، نتیجه‌اش چه می‌شود؟ بله، عربستان به این مناطق حمله کرده است؛ اما عذرخواهی کرده است و منظورش بمباران مناطق دیگر بود و ترکش‌های آن بمباران در این منطقه فرود آمده است و عمدی در این اقدام صورت نپذیرفته است. سازمان ملل بر این موضوع صحه می‌گذارد و شورای امنیت هم هیچ عکس‌العملی را از خود نشان نمی‌دهد. تظاهرات بازگشت هم از این قائده مستثنی نیست.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: راهپیمایی بازگشت انعکاس خوبی در جامعه جهانی داشته است؛ ولی در غرب و آمریکا این اخبار در حال سانسور شدن گسترده است. همان فرآیندی که در قبال مسائل و بحران‌های یمن انجام می‌دهند، همین سرفصل‌ها را می‌آیند در مورد مسائل فلسطین در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی کشور‌های عربی در واقع ترویج می‌دهند و می‌گویند که این فلسطینی‌ها هستند که آشوب به پا می‌کنند و به حق خود قانع نیستند. همین صحبت‌ها را هم‌اکنون در عربستان سعودی، امارات متحد عربی و بحرین مطرح می‌شود و شبکه‌های رسانه‌ای آن‌ها از برد بالای رسانه‌ای برخوردار هستند. بدلیل امکانات مالی وسیعی که در اختیار دارند، توانسته‌اند سهم قابل توجهی از گوگل، یوتیوب، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را خریداری کنند تا بتوانند از این طریق فضای مجازی را کنترل کنند تا جبهه‌ای جنگ نرمی علیه‌شان شکل نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اما کشور‌های عربی را می‌بینید که سکوت کرده‌اند؛ هر روز این مردم مظلوم فلسطین برای احیای اسلام و احیای نجات قبله اول شهید و زخمی می‌دهند، گرسنگی می‌کشند و بالاتر این که دارند تهدید می‌شود و لذا تصمیم گرفتند تا خیلی امید به این سازمان‌های بین‌المللی و به اصطلاح جامعه جهانی نداشته باشند. اخیرا هم ترامپ دستور داده است، کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای که آمریکا از طریق سازمان ملل به مردم فلسطین ارسال می‌کرد را متوقف کنند و هم‌اکنون بحران در سرزمین‌های اشغالی بیش از پیش شده است.

سیدافقهی اظهار داشت: تظاهرات بازگشت تاکنون اثرگذار بوده است، ولی محکومیتی نزد سازمان‌های حقوق بشر دولتی، سازمان‌های مردم نهاد، برخی از مطبوعات، سخنرانی شخصیت‌های آزادمنش غربی و اروپایی به همراه نداشته است. بعضی از کشور‌های اروپایی هم‌اکنون در حال واکنش هستند مانند: هلند، بلژیک و ... نسبت به این خشونت مضاعفی که در حق مردم فلسطین در حال انجام است، معترض هستند. حتی برخی از کشور‌های اروپایی تهدید کرده‌اند که اگر مقامات رژیم صهیونیستی وارد خاک ما بشوند آن‌ها باید دستگیر شوند یا زمانی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس سفر کرد، شاهد تظاهراتی علیه او در انگلستان بودیم و این اقدامات دچار انزوای پیش از پیش این رژیم خواهد شد. اما این انزوا به تنهایی کار ساز نیست و باید از سوی جامعه عرب، کشور‌های اروپایی و سایر مردم جهان این رژیم تحریم شود که این امر می‌تواند آسیب‌های جدی به اقتصاد این رژیم بزند. در سوی دیگر حمله بادبادک‌های آتش‌زا موثر واقع شده است. این بادبادک‌ها مزارع رژیم صهیونیستی را تبدیل به خاکستر می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از مصونیت بالایی برخوردار است، هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل تصویب بشود، آمریکا را حاضر و آماده دارد تا وقتی که جوهر امضای سایر کشور‌ها خشک نشده است، آن را وتو کند. کشور‌های اروپایی، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی علنا در حال تعامل با رژیم صهیونیستی هستند و در حال عادی‌سازی روابط‌شان با این رژیم هستند؛ ولی هر چه این اعتراضات ادامه داشته باشد قطعا هزینه آن برای رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار