مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از آغاز پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ - 11August 2018

تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت می‌شودبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، «احمد لطفی» مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد با اشاره به دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت، اظهار داشت: بر اساس سهیمه امسال، پرداخت تسهیلات اشتغال‌ زایی از طریق بانک‌های عامل آغاز شده است که مددجویان واجد شرایط پس از تشکیل پرونده بانکی این تسهیلات اشتغال را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده فی مابین کمیته امداد و بانک‌های عامل به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: 300 میلیارد ریال تسهیلات از محل قانون بودجه برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد تخصیص داده شد که پیش بینی می‌شود با توزیع آن برای یک‌ هزار و 385 نفر اشتغال ایجاد شود.

لطفی خاطر نشان کرد: این تسهیلات قرض الحسنه در سه نوع مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی و با سقف اعتباری پنج میلیون تومان، 20 و 100 میلیون تومانی به افراد تعلق می‌گیرد و توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مدت باز پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی را به ترتیب 36، 60 ماه عنوان کرد و افزود: این تسهیلات با کمترین بهره به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

لطفی با اشاره به همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان واجد شرایط تحت حمایت گفت: سال قبل بیش از 39 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار از منابع قرض الحسنه بانک‌های عامل به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در استان تخصیص داده شد که از این مبلغ 98 درصد آن تا پایان سال با همکاری بانک‌های عامل جذب و به مددجویان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه شکوفایی استعدادها، خودکفایی و توانمند سازی اشتغال مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، خاطر نشان کرد: در سال قبل سه هزار و 317 خانوار تحت حمایت به مرز خودکفایی رسیدند و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تنوع رشته‌های شغلی برای مددجویان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جدید عنوان کرد و افزود: بر این اساس در زمینه‌های شغلی همچون، کشاورزی، دام داری، باغداری، پرورش طیور، مشاغل کوچک خانگی، قالیبافی، صیادی، حمل و نقل، خدمات و صنایع دستی برای مددجویان شغل ایجاد می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی مددجویان قبل از شروع فعالیت را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: امسال سه هزار 905 نفر مددجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها