یادداشت/

«جنون کودک‌کشی» و سکوت سازمان‌یافته

بی‌توجهی‌های جوامع بین‌الملل به جنایت سعودی‌ها علیه یمنی‌ها باعث افزایش جنون کودک‌کشی این رژیم کودک‌کش بیش از گذشته در جنگ علیه یمن شده است.
کد خبر: ۳۰۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ - 12August 2018

«جنون کودک‌کشی» و سکوت سازمان‌یافتهگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح‌اله؛ عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از فروردین‌ماه سال 94 جنگی نابرابر و ظالمانه علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرده است؛ جنگی که بعد از گذشت بیش از سه سال از آغاز آن، دستاورد سعودی‌ها تقریبا هیچ است، ولی در عوض جنون آدم‌کشی آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

مقاومت جانانه یمنی‌ها، سعودی‌ها را عاصی کرده است. در باور سعودی‌ها نمی‌گنجد که آن‌ها در این جنگ خانمان‌سوز شکست خورده‌اند؛ چون فکر نمی‌کردند، ملت مظلوم یمن در مقابل ماشین جنگی عاریه‌ای آن‌ها تا این حد بتوانند، مقاومت کنند.

با این حال سعودی‌ها برای فرار از شکست مفتضحانه خود در برابر یمنی‌ها در سایه سکوت و همدستی جامعه بین‌الملل و نهاد‌های حقوق بشری روزانه و مدام مرتکب جنایت هولناکی علیه ملت مظلوم یمن می‌شوند. جدیدترین جنایت سعودی‌ها 2 روز پیش حمله به اتوبوس حامل دانش‌آموزان بی‌گناه یمنی بود که این دانش‌آموزان در حال عزیمت برای یک دوره تابستانی در شهر «ضحیان» استان «صعدة» بودند. براساس آخرین گزارش‌، در این حمله حداقل 50 غیرنظامی شهید و 79 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها کودک بودند.

این جنایت اولین جنایت سعودی‌ها علیه یمن نبود و آخرین جنایت آن‌ها نیز نخواهد بود. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی پنج‌شنبه هفته گذشته نیز یک بیمارستان و بازار ماهی‌فروشان را در بندر حدیده بمباران کردند که در جریان آن 52 غیرنظامی کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.

حملات سعودی‌ها به غیرنظامیان و مناطق غیر نظامی خلاف قوانین بین‌المللی است؛ چرا که در قوانین بین‌المللی آمده است که طرفین مخاصمه نمی‌توانند برای تلافی شکست‌های نظامی خود مراکز غیرنظامی و افراد غیرنظامی را هدف حمله قرار دهند؛ اما مقامات سعودی به آن درجه از جنون رسیده‌اند که برای فرماندهان نظامی خود دستورات غیرعقلانی صادر می‌کنند؛ چون نمی‌دانند که چگونه شکست‌های مفتضحانه خود در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را جبران کنند!

مقامات سعودی تصور می‌کنند با حمله به غیرنظامیان مخصوصا کودکان بی‌گناه می‌توانند با روح و روان یمنی‌های مقاوم بازی کنند تا آن‌ها را علیه سیستم حاکم که مدیریت آن کم‌و‌بیش دست انصار الله یمن است و تا حدودی هم موفق بوده‌اند، بشورانند؛ ولی آن‌ها سخت در اشتباهند.

سعودی‌ها مطمئن باشند که ملت مقاوم یمن به‌هیچ‌وجه در برابر آن‌ها تسلیم نخواهند شد. همانطور که وزارت دفاع یمن اعلام کرد: مجازاتی سخت در انتظار عاملان حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی است. نیرو‌های این کشور در زمان و مکان مناسب به این جنایت پاسخ کوبنده‌ای خواهند داد.

سعودی‌ها باید منتظر پاسخ دندان‌شکن نیرو‌های یمنی باشند؛ نیرو‌هایی که هر روز با رونمایی از دستاورد‌های جدید معادله جنگ را به نفع خود تغییر می‌دهند. شکست عربستان سعودی در اشغال بندر حدیده به خوبی نشان داد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر چقدر هم از مستشاران فرانسوی مشاوره بگیرند، باز هم توان رویایی با ملت یمن را ندارند؛ چرا که مقاومت تنها سلاح فرماندهان ملت مقاوم یمن است و هیچ وقت مقامات یمنی مثل مقامات سعودی به فرماندهان نظامی خود دستورات غیرعقلانی نمی دهند و در زمان و مکان مناسب انتقام دانش‌آموزان بی‌گناه را خواهند گرفت.

هزاران افسوس که سازمان ملل و کشور‌های مدعی حقوق بشر و دموکراسی نیز به راحتی از کنار جنایت‌های هولناک ائتلاف سعودی‌ها عبور می‌کنند و هر بار که سعودی‌ها مرتکب جنایت وحشتناکی علیه یمنی‌ها می‌شوند فقط به صدور بیانیه‌ای سطحی اکتفا کرده و با آن‌ها به صورت جدی برخورد نمی‌کنند. همین بی‌توجهی‌های جوامع بین‌الملل به جنایت سعودی‌ها علیه یمنی‌ها باعث افزایش جنون کودک‌کشی این رژیم کودک‌کش بیش از گذشته شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها