معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان:

هفته ازدواج از بهترین فرصت ها برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه است

«حبیب الله خجسته پور» گفت: هفته ازدواج که سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است فرصت مناسبی برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه است.
کد خبر: ۳۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ - 11August 2018

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) از بهترین فرصت ها برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هفته ازدواج که سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است فرصت مناسبی برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه است.

خجسته پور با ابراز تأسف از بالا رفتن سن ازدواج در کشور افزود: مسئله اقتصادی تنها عامل دیر ازدواج کردن نیست و ممکن است یکی از عوامل باشد بنابراین مقدم بر بحث ازدواج بحث موضوعات و مسائل فرهنگی است که می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد از طرف دیگر امروزه تغییر سبک زندگی نیز در دیر ازدواج‌ کردن بسیار تاثیرگذار است

وی خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آسیب‌های جبران ناپذیری به ‌دنبال دارد بنابراین باید تلاش کنیم بین فرهنگ کشور و سن معقول ازدواج تناسبی را برقرار کنیم و از بروز آسیب‌ها جلوگیری به‌ عمل آوریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تغییر سبک زندگی را از جمله عوامل ازدواج دیرهنگام  برشمرد و افزود: طی دهه‌های گذشته جوانان با حداقل امکانات ازدواج می‌کردند و زیر یک سقف زندگی خوبی داشتند اما امروزه با چند برابر شدن امکانات، افراد تمایلی به انجام ازدواج ندارند.

 این مسئول با اشاره به اینکه مسئله تحکیم خانواده باید در دستور کار دستگاه های فرهنگی و اجرایی قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس آمارهایی که وجود دارد متاسفانه بسیاری از جدایی‌ و طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که این به همان ازدواج آگاهانه بر می‌گردد.

وی گفت: به همین منظور مقام معظم رهبری چندین سال است که بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج ازدواج آسان و آگاهانه تأکید بسیاری دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: هفته ازدواج فرصتی است تا ما توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم. با توجه به مشکلات زندگی و روزمره شدن کارهای اداری ممکن است ما خیلی متوجه برخی از قضایا نشویم اما این مناسبت‌ها و نام گذاری‌ها سبب شده تا ما هر چند وقت یکبار روی موضوع خاصی تاکید داشته باشیم چه خوب است در طول این هفته دستگاه های مختلف استان برنامه های خود را به سمت ترویج ازدواج آسان و آگاهانه سوق دهند

خجسته پور  با بیان اینکه نداشتن آمار و اطلاعات دقیق عاملی مهم در برنامه‌ ریزی‌های نادرست است، گفت: وقتی از یک موضوع خاص اطلاعات صحیحی در اختیار دستگاه‌ها قرار نگیرد برنامه‌ ریزی‌ها را دچار اشکال کرده و رسیدن به هدف را دورتر می‌کند بنابراین پاسخ به مکاتبات در حوزه‌های مختلف باید مد نظر قرار گیرد تا اداره ورزش و جوانان بتواند برنامه ‌ریزی مناسبتری  در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها