شلیک تیر هشدار صهیونیست‌ها به سمت ناوگروه شکست محاصره غزه

رژیم صهیونیستی که پیش از این برای نرسیدن صلح‌طلبان سوار بر کشتی مرمره، آنها را به رگبار بسته بود، حالا برای هشدار به ناوگروه جدیدی که راهی غزه است، فعلاً تیر هشدار شلیک کرده است.
کد خبر: ۳۰۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ - 11August 2018

شلیک تیر هشدار صهیونیست‌ها به سمت ناوگروه شکست محاصره غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، با نزدیک شدن ناوگروه شکست محاصره نوار غزه، نظامیان صهیونیست تیر هشدار شلیک کردند.

ناوگروه شکست محاصره غزه، از سه کشتی به نام‌های  «بازگشت»، «آزادی» و «فلسطین» تشکیل شده و  از دو ماه پیش، سفر خود را از بندرهای اروپایی آغاز کرده بود. هدف این ناوگروه که اتباع فعالان ترکیه‌ای، سوئدی، آفریقای جنوبی، نروژی، ایتالیایی و کانادایی در آن حضور دارند، شکستن محاصره غیرقانونی نوار غزه است.

محاصره غزه از سال ۱۳۸۶ و پس از پیروزی حماس در انتخابات آغاز شد؛ سازمان‌های بین‌المللی تاکنون بارها از این اقدام صهیونیست‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند و حتی صلیب سرخ، این محاصره را «تنبیه دسته جمعی» نامیده است.

حالا اما، آنطور که پایگاه خبری صهیونیستی «آی ۲۴» گزارش داده، نظامیان صهیونیست با نزدیک شدن این ناوگروه به سواحل غزه، سعی دارند با شلیک تیر هشدار، سرنشینان کشتی‌ها را به تغییر مسیر متقاعد کنند.

در سال ۱۳۸۹، کشتی ترکیه‌ای «ماوی مرمره» که نیتی مشابه نیت ناوگروه شکست محاصره غزه داشت، سعی کرد خود را به ساحل برساند ولی حمله ناگهانی و عجیب سربازان مسلح ارتش رژیم صهیونیستی و به رگبار بستن فعالان حقوق‌بشر، ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

این حادثه به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه و رژیم صیهونیستی منجر شد؛ روابطی که البته ۶ سال بعد ترمیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار