کارشناس سوری: در صورت وقوع جنگ در ادلب، ارتش سوریه پیروز میدان است

یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوری گفت: در صورت وقوع جنگ علیه گروه‌های تروریستی در ادلب، ارتش سوریه پیروز میدان خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ - 11August 2018

کارشناس سوری: در صورت وقوع جنگ در ادلب، ارتش سوریه پیروز میدان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، جنگنده‌ها و بالگردهای آپاچی ارتش سوریه مواضع و محورهای حرکت گروه‌های تروریستی در دو حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مواضع گروه تروریستی النصره در روستاها و شهرک‌های المانعه و سکیک و اطراف خان شیخون در جنوب ادلب و همچنین شهرک اللطامنه در شمال حماه هدف حملات سنگین ارتش سوریه قرار گرف.

این تحولات میدانی در حالی صورت گرفته که انتظار می‌رود عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در ادلب به‌زودی آغاز شد.

در همین راستا احمد شریقی کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوری در پاسخ به این سؤال که آیا زمان نبرد ادلب نزدیک شده است و این امید برای رسیدن به حل مشکل ادلب از طریق شیوه‌های صلح‌آمیز وجود دارد یا خیر گفت: وقتی ارتش عربی سوریه در جنوب و جنوب شرقی پیشروی و مناطقی را آزاد می‌کند، پس برای او پیشروی در شمال نیز دشوار نیست و بنابراین خود را برای این نبرد آماده می‌کند.

وی افزود: نبرد ادلب ویژگی متمایزی از نبردهای قبلی ارتش سوریه دارد، زیر ادلب مکان اصلی تجمع گروه‌های تکفیری است و باید یادآور شویم که ادلب بزرگترین پایگاه گروه تروریستی القاعده، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در دنیا است. بنابراین حامیان این گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند مزدورانشان را از سرنوشت حتمیشان در ادلب نجات دهند.

شریقی گفت: من معتقدم که جنگ در ادلب اجتناب ناپذیر است و ارتش عربی سوریه تنها پیروز این نبرد در صورت وقوع است، اما جنگ گزینه نهایی ارتش سوریه است تا تمام فرصت‌های رسیدن به راه حل از طریق شیوه‌های صلح‌آمیز امتحان شود. 

وی تاکید کرد که ارتش سوریه پیروز خواهد بود و ادلب به‌زودی به آغوش کشور باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار