سردار اشتری در پاسخ به دفاع پرس:

ایران آماده بازگشایی مرز خسروی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما آماده بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی هستیم.
کد خبر: ۳۰۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ - 12August 2018

ایران آماده بازگشایی مرز خسروی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این دیدار درباره موضوعات امنیتی ایران و عراق صحبت شد، اظهار داشت: پلیس عراق اعلام کرد که آماده ارتقا امنیت مرزهاست؛ همچنین ایران نیز آمادگی دارد این امنیت را ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: وضعیت امنیتی در مرزهای ایران و عراق مطلوب است و تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب با هوشیاری مرزبانان خنثی شده که اخیراً شاهد اقدامات خوبی در مرزهای ایران و عراق بودیم.

فرمانده ناجا گفت: آمادگی داریم تجربیات‌مان را تبادل کرده و دوره‌های آموزشی بین پلیس ایران و پلیس عراق برگزار شود؛ پلیس جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های تخصصی برای کارکنان پلیس عراق را در این دیدار اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره پیاده‌روی اربعین حسینی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم امنیت را برقرار کنیم تا زائران در کمال امنیت به این سفر معنوی اعزام شوند.

سردار اشتری در پاسخ به دفاع پرس در خصوص بازگشایی مرز خسروی هم گفت: دولت ایران همچون سال گذشته آمادگی دارد که تردد از این مرز انجام شود و اگر عراق آمادگی تامین امنیت را داشته باشد، تردد از این مرز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه عراق و دستگاه‌ دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی کرده و در صورتی که به نتیجه برسند، نیروی انتظامی آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را دارد.

فرمانده ناجا همچنین گفت: گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی هر موقع قصد تعرض به خاک‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند، مرزبانان با اقتدار با آن‌ها برخورد کرده‌اند. در چند سال گذشته توانمندی مرزبانان در مبارزه با تروریست‌ها افزایش پیدا کرده و گروهک‌های تروریستی به اهداف خود دست نمی‌یابند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه آتش‌سوزی عمدی در هورالعظیم از سوی عراقی‌ها هم گفت‌: در این خصوص چیزی به ما گزارش نشده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار