سردار رحمت‌اللهی خبر داد؛

کشف 38 قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران اشکانی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان اصفهان 38 قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران اشکانی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۰۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ - 12August 2018

کشف 38 قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران اشکانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «امیر رحمت‌اللهی» فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: یگان حفاظت استان اصفهان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوست‌داران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه، پس از انجام اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر با تشکیل تیمی زبده از کارکنان یگان، تحقیقات گسترده در این زمینه را آغاز کرد.

وی ادامه داد: پس از چندین روز کار اطلاعاتی با تلاش بی‌وقفه به محض شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه با مراجعه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، 38 قطعه سکه تاریخی، 2 عدد سوزن فلزی (سوزن مخصوص موی سر) و هشت عدد سر پیکان از متهم کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در پی کارشناسی‌های فنی انجام گرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت اشیای مکشوفه تایید و قدمت آن‌ها دوران اشکانی و صدر اسلام و قدمت 34 قطعه از سکه‌های کشف شده دوران متاخر اسلامی تخمین زده شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار