اعتراض ده‌ها هزار نفری مردم اوکیناوا به ادامه استقرار نظامیان آمریکایی در این جزیره

ده‌ها هزار نفر از ساکنان اوکیناوای ژاپن بار دیگر خواستار خروج کامل نظامیان آمریکایی از این جزیره شدند و با جابجایی پایگاه آمریکا از یک منطقه به یک منطقه دیگر در این جزیره مخالفت کردند.
کد خبر: ۳۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ - 12August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روز شنبه ده‌ها هزار نفر در جزیره «اوکیناوا» در جنوب ژاپن، به طرح جابه‌جایی یک پایگاه نظامی آمریکایی در این جزیره اعتراض کرده و بار دیگر خواستار برچیده شدن کامل پایگاه نظامی آمریکایی از این جزیره شدند.

به نوشته روزنامه «ژاپن تودی»، مخالفان انتقال این پایگاه نظامی آمریکایی گفته‌اند طرح جابه‌جایی از یک مکان پرجمعیت به یک محل کم جمعیت ساحلی، نه تنها مضرات محیط زیستی دارد بلکه خواست اهالی این محل برای خارج کردن کامل پایگاه از جزیره اوکیناوا را در نظر نگرفته است.

روز شنبه (دیروز) بعد از مراسم درگذشت «تاکشی اوناگا» فرماندار سابق اوکیناوا که هفته گذشته بر اثر بیماری سرطان جان باخت، ۷۰ هزار نفر زیر باران در پارکی در شهر «ناها» جمع شده و مخالفت خود را با جابه‌جایی پایگاه آمریکایی اعلام کردند و خروج کامل آمریکایی‌ها از اوکیناوا را خواستار شدند. اوناگا که در سال ۲۰۱۴ به عنوان فرماندار این جزیره انتخاب شد همواره با جابه‌جایی پایگاه نظامی آمریکایی مخالفت کرده است.

معاون اوناگا در تظاهرات روز شنبه حاضر شد و گفت: فرآیند لغو جابه‌جایی پایگاه نظامی آمریکایی را دنبال می‌کند. مردم اوکیناوا سعی دارند طرح دولت ژاپن برای ساخت پایگاه جدید آمریکایی را متوقف کنند و فعالان محیط زیست هشدار داده‌اند ساخت و ساز در خلیج اوکیناوا خطرناک است.

دولت ژاپن می‌گوید طرح کنونی تنها راه حل ممکن است، اما بسیاری از ساکنان اوکیناوا خواستار خارج کردن این پایگاه نظامی از جزیره‌شان هستند. اوکیناوا میزبان حدود نیمی از ۵۰ هزار نظامی آمریکایی مستقر در ژاپن است. هر از چند گاهی اخباری مبنی بر سو‌ء رفتار نظامیان آمریکایی با ساکنان این جزیره از جمله تجاوز، منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار