عبدالملکی:

مسئولان میلی برای اجرای سند تحول آموزش‌ و پروش ندارند

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید گزارشی مفصل و مستند درباره روند اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به استماع عموم مردم برساند.
کد خبر: ۳۰۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ - 12August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مهدی عبدالملکی، معاون بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت اصلی ترین گلوگاه هر جامعه‌ای است. دشمن هم در اولین گام های خودش سعی می‌کند بر این گلوگاه مسلط شود. در این بین هوشیاری مسئولین امری بسیار راه‌گشاست و می‌تواند نقشه دشمن را نقش بر آب کند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: دشمن تلاش‌های بسیاری برای تسلط به نظام تربیت کشور داشته و دارد که نمونه آخر آن همین موضوع سند 2030 بوده، اما متاسفانه در بین مسئولین کشور نه تنها هیچ تلاش و اشتیاقی برای مقابله با آن همه سیاست‌های غرب نیست، بلکه متاسفانه گاهی به دست مسئولین جاده برای سیاست های دشمن صاف می‌شود و خود عامل نقشه های دشمن می‌شوند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: آموزش و پرورش بیش از هرزمان دیگر نیازمند تحولی عمیق است و راهبرد کلی این تحول مدت‌ها پیش تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده، با این وجود، مصداق این بی میلی در بی تفاوتی محض به تنها سند بالا دستی بومی و اسلامی آموزش و پرورش یعنی سند تحول متبلور است.

وی گفت: علیرغم تاکیدات مکرر رهبر انقلاب و دلسوزان انقلاب هنوز این سند به صورت تزئینی باقی مانده و خاک می‌خورد. هنوز هم بعد از چند سال این سند منتظر تهیه زیر نظام های خود است که این تاخیر چند ساله و متوقف کردن آن به تهیه زیر نظام هایی که مشخص نیست چه موقع بناست تهیه شود، بسیار عجیب است.

عبدالملکی تاکید کرد: مسئولین حداقل اعلام کنند که چه موقع این زیر نظام‌ها تنظیم خواهد شد تا حداقل سوء برداشت از این انفعال و بی‌توجهی نشود که مثلا مسئولین با شیوه تعلیم و تربیت به روش اسلامی آن مخالفند!

وی اضافه کرد: به نظر لازم است که وزیر آموزش و پرورش گزارشی مفصل و مستند درباره روند اجرایی سند تحول حداقل در دوره تصدی ایشان بر وزارت خانه، در اسرع وقت به استماع عموم مردم برسانند. ما حاضریم در دانشگاه برای این گزارش میزبان ایشان باشیم و همزمان حرف های بسیاری هم داریم که با ایشان درمیان بگذاریم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: عجیب تر آنکه قوه ناظری مثل مجلس و کمیسیون های مربوط به آموزش و پرورش نیز هیچ سوالی از وزارت خانه در این باره نمی‌پرسند و هیچ کمیته تحقیق و تفحصی نسبت به این موضوع راه اندازی نمی‌کنند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییگفت: طبیعی است که تا وقتی اجرای سند تحول با غفلت اجرا و نظارت روبرو شود، جای آن با اسناد ویرانگری مثل 2030 و امثالهم پر خواهد شد. این خواب غفلت آلود به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و مصداق جفا درحق نظام اسلامی و نسل آینده کشور است.

عبدالملکی اظهار داشت: رهبری در اردیبهشت ماه 96 صریحا از این موضوع ابراز گلایه کردند و باز هم تغییری در رفتار مسئولین دیده نشد. مسئولین وزارت خانه اگر نمی‌خواهند آموزش و پرورش اسلامی شود، بحثی جداگانه است اما اگر نمی‌توانند، جای خود را به افراد لایق تر بدهند و از قشر نخبگانی و اساتید و علما و دانشجویان و طلاب صاحب نظر استفاده کنند تا انشاءالله هرچه سریعتر شاهد شروع یک تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار