مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

امامت حضرت جواد (ع) در سن کودکی از دلایل حقانیت شیعه است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امامت حضرت جواد (ع) در سن کودکی از معجزات الهی و یکی از دلایل حقانیت شیعه است.
کد خبر: ۳۰۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ - 12August 2018

امامت حضرت جواد(ع) در سن کودکی از دلایل حقانیت شیعه استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» امروز در مراسم شهادت امام جواد (ع) که در مسجد سیدالشهدا (ع) استان بوشهر برگزار شد با تسلیت شهادت پیشوای نهم، اظهار داشت: امامت حضرت جواد (ع) در سن کودکی از معجزات الهی و یکی از دلایل حقانیت شیعه است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بسیاری از بزرگان و دانشمندان عصر امام جواد (ع) نمی توانستند امامت آن حضرت در سن کودکی را باور کنند، ولی با درخشش تعجب برانگیز امام در جلسات متعدد مناظره و بحث و درجه بالای علمی ایشان، شگفت زده شدند و این یکی از معجزات الهی و دلیل مهمی بر حقانیت راه تشیع و روش اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه روش مبارزه فرهنگی و اعتقادی امام جواد (ع) درسی بزرگ برای امروز ما است، اظهار داشت: پاسداری از مکتب تشیع و مبارزه با مشکلات سیاسی و انحرافات عقیدتی و فرهنگی از جمله ویژگی های این امام همام است.

امام جمعه چغادک ادامه داد: حضرت جواد (ع) جوان ترین امامی است که در سن هشت سالگی به امامت و ۲۵ سالگی به شهادت رسید. شهادت زود هنگام آن حضرت دلیلی بر این است که فعالیت­ های فکری و فرهنگی ایشان برای طاغوت، خطر ساز بوده است.

حجت الاسلام خدری مبارزه با عقل گرایان افراطی، غلات و دیگر فرقه‌های انحرافی، برتری شگفت انگیز علمی در مناظرات مختلف، برملا کردن چهره ریاکار مأمون عباسی که برای فریب مردم خود را دیندار و طرفدار دین نشان می ­داد، تربیت قریب به ۲۷۶ شاگرد برجسته در علوم مختلف دینی و شاگردان و روات حدیث نظیر علی بن مهزیار اهوازی، محمد بن ابی عمیر، فضل بن شاذان نیشابوری، ارتباط با شیعیان با ایجاد شبکه وکالت و نمایندگی را از دیگر ویژگی های امام جواد (ع) عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار