مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر:

ايمان و تقوا ثمره پیوند زندگی الهی و قرآنی است

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر، ايمان و تقوا را ثمره و محصول پیوند زندگی الهی و قرآنی دانست و گفت: بشريت نيازمند بهره‌مندی از سیره علوی و فاطمی است.
کد خبر: ۳۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 12August 2018

بهره‌مندی از سیره علوی و فاطمی،  نيازمند بشريتبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌ الاسلام‌ و‌ المسلمین «عبدالرضا سروستانی» مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر، ۲۱ مرداد در جمع کارکنان این اداره کل که در محل سالن کنفرانس شهدای روحانیت برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن اول ذی‌الحجه ماهی که اولین روز آن مصادف با ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است، اظهار داشت: زوایای مختلف ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی بارز و ارزشمندی است که تبعیت از آن موجب عزت در دنیا و سربلندی در آخرت برای انسان‌ها است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) دو شخصیت بزرگ جهان اسلام هستند که خدمات گرانقدری به جهان اسلام ارائه داده‌اند، افزود: اولین ویژگی مشترک این دو شخصیت بزرگوار زندگی مشترک الهی آنان است زیرا آنها تمام رفتار و کردار خود را در جهت رضایت خالق هستی انجام می‌دادند و نشان دادند که اگر زندگی بر اساس خدا محوری آغاز شود در همه زمینه‌ها موفق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: از خصوصیات زندگی مشترک این دو چهره الهی ساده بودن زندگی آنان است زیرا با کمترین نگاه به زرق و برق و تجملات زندگی‌شان را آغاز کردند و تعامل و تفاهم یکی دیگر از ویژگی‌های این زوجین بزرگ بود و تقسیم کار مناسب بین این دو زوج بزرگوار به‌ گونه‌ای بود که معمولا کارهای بیرون از خانه بر عهده امام علی (ع) و کارهای خانه بر عهده حضرت زهرا (س) بود.

حجت‌الاسلام سروستانی مراعات اخلاق اسلامی و حدود الهی را از ویژگی‌های ممتاز زندگانی این زوج آسمانی و قرآنی برشمرد و عنوان کرد: کانون گرم خانواده موجب شد آنها فضای صمیمی را در خانواده ایجاد کنند و فرزندان بسیار خوبی مثل حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری سلام الله علیها را تربیت کنند که هر کدام خدمات بزرگی را به جهان اسلام انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه توجه به فقرا از دیگر ویژگی‌های ممتاز این خانواده الهی است، تصریح کرد: به عبارت دیگر باید بیان داشت که تمامی زوایای مختلف زندگانی این دو زوج می‌تواند سرمشقی برای بشریت و جهان اسلام باشد.

حجت‌ الاسلام سروستانی تاکید کرد: امروزه یکی از اموری که موجب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده روی نیاوردن به ازدواج است که در همین راستا همگان باید تلاش کنند تا زندگی جوانان با شناخت کامل طرفین و به سمت و سوی ساده‌ زیستی صورت پذیرد که با رعایت این دو ویژگی شاهد وجود خانواده‌های موفقی در جامعه خواهیم بود.

وی در پایان ايمان و تقوا را ثمره و محصول پیوند زندگی الهی و قرآنی دانست و گفت: بشريت نيازمند بهره‌مندی از سیره علوی و فاطمی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها